“Seoses Euroopa Liidu laienemisega peame oma esindatuse ja müügitoe Baltikumis viima samale tasemele kui teistes liikmesriikides,” ütles GM Baltikumi kontorit juhtima hakkav soomlane Kari Koponen. Firma palkab uude üksusesse lisaks üheksa kohalikku inimest, sealhulgas lätlasi ja leedulasi. Harukontor hakkab alluma GM Opeli Ida-Euroopa regionaalsele kontorile Budapestis, mis juhib GM-i müügitegevust 22 riigis.

Tõhusam reklaam

“Üksuse kaudu saame toetada oma diilereid Baltikumis, turundust ja logistikat korraldada ning turult paremini tagasisidet saada,” ütles Koponen, kelle sõnul saavadki kliendid regionaalse kontori olemasolust aru tõhusama reklaamitegevuse ning eripakkumiste kaudu.

Tallinna kontori esimeseks ülesandeks saab Chevrolet’ ks nimetatud Daewoo autode maine tõstmine. GM-i Euroopa peakontor Zürichis otsustas Tallinna kontori rajada just kaubamärgi muutuste ajendil.

Detsembrist müügile tulnud nn Daewoo Chevrolet’de suhtes on eestlastelt Koponeni sõnul juba positiivset tagasisidet tulnud. Daewoo kaubamärk ei suutnud eestlastes siiski niisugust usaldust äratada nagu ta seda tegi näiteks Poolas, Tšehhis või Ungaris. Praegu on Chevrolet’ Baltikumi reklaamikampaania suunatud eelkõige Lätti.

Toetab müüki

Chevrolet’ müügitoe käivitamise järel on GM Tallinna kontori kaudu plaanis ka Opeli ja Saabi müüki toetada.

GM-i kaubamärkidest müüvad Eestis Opeleid Ascar, Viking Motors ja Carring. Chevrolet’d esindavad Pleione ja Ascar Tallinn, Chevrolet’ maastureid müüb ka Viking Motors, kes peale selle esindab ainsana Saabi ja Cadillaci. GM Hummereid müüb peale Ascari ja Viking Motorsi ka Premium Motors.

Ascari juhatuse esimehe Tõnis Plaani sõnul leiab GM, et Baltikum on perspektiivikas turg, pannes suuremad ootused Lätile ja Leedule, kus GM autode müük on viimastel aastatel kahe riigi peale kokku olnud sama suur kui Eestis. Ascari arvele jäi eelmisel aastal ligi pool Opelite kogumüügist Eestis.

Nissan Balti turundusjuhi Ringo Rahumäe sõnul tugevneb Baltikumi turul GM-i kontori rajamisega konkurents. Suure automüüja jaoks ei ole väike Eesti turg Rahumäe sõnul küll mingi maiuspala, kuid tulevikku silmas pidades on eraldi esinduskontoriga turul kohalolek tähtis.