Diiselmootoreid tahab General Motors (GM) kasutada neis

Cadillaci luksusautodes, mis lähevad Euroopasse, kus selle automargi müügiprognoos on viimaste andmete järgi kahekordistunud.

General Motors tahab proovida Cadillacile ka neid mootoreid, mis valmivad ühistöös Fiatiga ning mida juba kasutatakse Saabides. Luksusmudeli jaoks võivad osutuda sobivaks ka Isuzu V6 diiselmootorid, mis viivad edasi Opel/Vauxhall Vectrat.

Tige konkurents

Mootori valiku otsus ei sünni kindlasti üleöö. Kuid General Motorsi asejuhataja Bob Lutz on mõista andnud, et asi selgub kindlalt enne märtsikuus toimuvat Genfi Motoshow?d.

Cadillac soovib kindlustada oma positsioone Euroopa kõrgklassiautode turul ning võita ülemaailmse kaubamärgi nimetust. See on samm, mille on ette võtnud ka Toyota Lexus ning Nissani Infiniti.

Kõikidel automarkidel läheb Euroopas hästi, kuigi konkurents on tihe. Diiselmootoritega varustatud Cadillacid on firma juhtkonna arvates Euroopa turul läbilöögivõimelised. See on ülitähtis, sest ligi pool Cadillaci toodangust müüakse just siin.

Ülemaailmne kaubamärk

Cadillac on müügiprognoosid aastani 2010 ümber vaadanud ning kahekordistanud, 10 000 autolt 20 000 autole. Käimas on uue väikeauto arendamine Saab 9-3 baasil. Cadillaci osakonna järgmise aasta turustuskulud on tõstetud 40 miljoni euroni (626 mln kr), et toetada Euroopas toimuvaid suurejoonelisi Cadillaci reklaamikampaaniaid.

?Oleme veendunud, et Cadillacist saab tugev ülemaailmne kaubamärk,? Ütleb Bob Lutz.