General Motorsi juht Fritz Henderson, kes ettevõtet juhtinud sestsaati, kui USA president Barack Obama GMi eelmise juhi Rick Wagoneri lahkuma sundis, kuulutas USA autotööstuse lipulaevale uut ajastut, vahendas BBC.

Uuele GMile on senisest mitmekümnest brändist alles jäänud ainult neli, mida Põhja-Ameerikas edaspidi müüakse: Chevrolet, Cadillac, Buick ja GMC. Ülejäänud brändidest osa müüakse – näiteks Hummer ja Saab – ja osa lihtsalt kaotatakse (Pontiac, Saturn).

Tuhast tõusnud General Motorsis kuulub enamusosalus (61 protsenti aktsiatest) Ameerika Ühendriikide valitsusele, kuna valitsus on lubanud GMi toetada 60 miljardi dollariga, et rahast lage firma edasi tegutseda saaks.

17,5 protsenti ettevõttest hakkab kuuluma autotööstuse ametiühingule United Auto Workers. General Motorsi praeguste hädade oluline põhjus on Teise ilmasõja järgsetel parematel päevadel antud lubadus pakkuda ametiühingusse kuuluvatele töötajatele tervisekindlustust ja maksta neile vanaduspensioni. Aastatega on selliseid endisi töötajaid, keda GM toitma ja katma peab, kogunenud miljoneid.

Hendersoni sõnul jätkab ettevõte tööd 24 tundi ööpäevas, et lõpuks sõlmida GMi Euroopa tütarettevõtte müügitehing, millega vahetaks omanikku Opeli ja selle Briti analoogi Vauxhalli tootja.

"Me oleme edaspidi kasumlikud, maksame oma laenud tagasi, niipea kui saame, ja meie autod hakkavad kuuluma maailma parimate hulka," ütles aastaid viletsa arendustöö ja võlakoorma all kannatanud GMi juht Henderson.

Ettevõte loobub 27 000 töötajast ja kavatseb sulgeda 13 tehast USAs.