“Näiteks isegi Washington Times kirjutas sellest viinast tutvustava loo,” märgib Maidre.

“Tegime USA firma Bacardi-Martiniga lepingu ning müüsime neile maha Türi Vodka kaubamärgi. Toodame seda viina USAsse eksportimiseks juba septembrist saati,” selgitab Onistari nõunik Tiit Maidre SL Õhtulehele, kuidas eestimaisest viinast on saanud USA üks eksklusiivsemaid ja kallemaid vodkasid.

“Tean, et Türi Vodkat on reklaamitud väga trendikates sigari- ja muu glamuuriajakirjades, Vogue`is ja paljudes moe- ning stiiliajakirjades,” loetleb Maidre. Märkides, et neis väljaannetes maksab üks reklaam keskmiselt 500.000 krooni.

“Praeguse seisuga peaks see olema USA üks kallimaid ja eksklusiivsemaid viinasid,” ütleb Maidre, et 0,7liitrine pudel Türi Vodkat maksab ookeani taga 29,99 dollarit ehk ligi 500 krooni.

“Tänase seisuga oleme seda Eestist Ameerikasse saatnud 68 merekonteineritäit ehk pea miljon liitrit,” ei varja Onistari nõunik, et Türi Vodka reklaamimisest on ka kasu olnud.

“Türi Vodka on väga edukas Eestis toodetud viin. See läheb aga ainult ekspordiks. Meil seda ei müüda,” ütleb Eesti Viinaliidu esindaja Marina Andropov. “See on eksklusiivne viin, mis kuulub premium- ehk kõige kõrgemasse viinaklassi.”

“Eelmisel aastal eksporditi Eestist põhikaubandussüsteemi järgi Ameerika Ühendriikidesse 421.104 liitrit viina 30.246.215 krooni väärtuses,” lausub statistikaameti pressiesindaja Anu Ots, kuid ei julge Onistari väidetud üle kahe korra suuremat ekspordinumbrit ka ümber lükata. Tänavuse kolme kuu tulemusi ju tema mainitud arv ei sisalda.