Põhjuseks võib pidada Hiina valitsuse tarbimist toetavat majanduse abipaketti, mis suurendas nõudlust autode järele, vahendas Reuters. Jaanuarist juunini müüs GM Hiinas 814 500 autot, mis on ettevõtte kõigi aegade rekord riigis.

"Hiina autoturg jätkas enamiku ootuste ületamist," kommenteeris tulemusi GMi Hiina haru president ja tegevdirektor Kevin Wale.

GMi Hiina suurima automüüja SAIC Motor Corpiga kahasse asutatud ühisettevõte SAIC-GM-Wuling, mis toodab veoautosid ja busse, müüs tänavu esimese kuue kuuga 525 000 sõidukit, mis on 49,9 protsenti rohkem kui mullu samal ajal. SAICi ja GM ühisettevõte Shanghai GM, mis müüb GMi kallimaid ja prestiižsemaid autosid, müüs 289 000 sõidukit, mis peaks ametlikel andmetel näitama 25-protsendilist müügi kasvu.

Samas läks hiljuti vett vedama General Motorsi kokkulepe müüa Hiina ehitusmasinate tootjale Sichuan Tengzhongile maasturibränd Hummer, millest Detroidi hiid on juba jupp aega üritanud lahti saada. Masinatootja lubas Hummeri eest väidetavalt 100 miljonit dollarit, kuid Hiina plaanikomitee blokeeris tehingu, kuna hiinlased soovivad vähendada oma tööstussaaste koguseid ning järelevalvajate hinnangul pole Sichuan Tengzhongil autoäris piisavalt kogemusi.

Venemaa tehas suve lõpuni kinni

Seevastu Venemaal lõpetas Peterburi-lähedane General Motorsi tehas täna tootmise augusti lõpuni, kuna majanduskriis kahandab venelaste nõudmist uute autode järele. "Uurinud põhjalikult Venemaa autoturgu ja nõudluse vähenemist krediidikõlbuliku rahva hulgas, oleme otsustanud, et ei sunni peale toodangu kasvatamist oma Venemaa tehases," vahendas Newsday GM Russia juhi Chris Gubbey avaldust.

Samuti katkestas täna Peterburis 13. juulini tootmise Fordi tehas, mis toodab Mondeo'sid ja Focuseid.