Suurima tsiklivaliku, lisatarvikute, motoriiete ja varuosade müügiesindust kavandatakse nii Läti kui ka muu Euroopa tsiklimeeste mekaks. Omaette tõmbenumbriks peaksid saama ka kompleksi kuuluv motopubi ja saja toaga motell. Investeeritakse umbes 30 miljonit krooni. Samas ei orienteeruta mitte niivõrd turismile, kuivõrd tsiklite müügile. Latt on tõstetud kõrgele: eesmärk on müüa igal aastal vähemalt 1500 ratast. Kui Euroopa suuremates mootorratta-esindustes on eksponeeritud umbes 500 masinat, siis Selge loodavasse esindusse mahub tuhat tuttuut tsiklit ja sama palju kasutatuid. Kaup tuuakse Itaaliast, Saksamaalt ja USA-st. Võimalikult laiapõhjalise tootevaliku tekitamiseks plaanib Selge koos Läti äripartneritega loodavasse motoesindusse ka rentnikke.

Praegu on ettevõtmine projekteerimise staadiumis, kuid ehitusluba loodetakse sügiseks. ?Reaalsus võib olla ka selline, et kooskõlastused saame alles järgmisel kevadel,? valgustab Selge.

?Motoäri on tegelikult siiski hobi, mitte rahateenimise allikas,? jääb Eesti suurima kasutatud tsiklite maaletoomise ja müügiketi rajanud Selge tagasihoidlikuks.

Motoäris sees

Mehele kuuluvad Tallinnas ja Tartus tegutsevad Motodepoo kauplused, samuti vanu mootorrattaid liisiv Motoliising OÜ. Kui eelmisel aastal osteti Motodepoost 350 masinat, siis sellel aastal prognoositakse selleks arvuks juba 400. Käive jääb sealjuures 15 miljoni krooni kanti. Erinevalt vaid uhiuutele mootorratastele keskendunud firmadest on Motodepoost võimalik tsikliomanikuks saada isegi 20 000 krooni eest. Tõsi, saab ka kallimaid masinaid. Nendele, kelle rahakott esimese hooga näiteks saja tuhande kroonist ostu välja ei kannata, pakub keti järgmise lülina paindlikke liisingutingimusi samale mehele kuuluv Motoliising OÜ.

Äriidee ? pakkuda mootorratta liisingut kohustusliku kaskokindlustuseta ? ajendas ühelt poolt nõudlus, teisalt võimalus uude nišši esimesena siseneda. Näiteks poolteist aastat tagasi tuli mootorratta liisimiseks kasko eest pea teise ratta hind juurde laduda. Motoliising kindlustab riske teistmoodi: kaskokindlustuse asemel sobib garantiiks ka eraisiku käendus. Liisimislepingu sõlmimise eelduseks on piisav sissetulek ning suuremate võlakohustuste puudumine.

?Eelmise aasta kevadel suuremad liisingufirmad nii paindlikke tingimusi lihtsalt ei võimaldanud,? lisab Selge, kes on seni avalikkusele tuntud eeskätt kui Marcel Vichmanni ja Tiit Pruuli äripartner.

Anti Selge ostis Lätis sadama

?? Lisaks moto- ja turismiärile on Anti Selge koos Erki Unni ja Peeter Volkega sees ka sadamaäris. Nimelt ostsid mehed Iklast kümne kilomeetri kaugusele jääva endise Salacgriva kalalaevade remondi tehase ja selle teenindamiseks mõeldud sadama. Ostma ahvatlesid nii asukoht kui ka korralik sügavkai.

?? Sadamaost peaks kõige enam toetama Anti Selge eesmärki vedada Euroopasse hakke- ja ümarpuitu. Sadam töötleb kaheksa laevatäit puitu kuus.

?? Kaugemas perspektiivis plaanivad mehed tehases ka kaatreid ja jahte ehitada.