„Kuna järgmiseks aastaks kavandatav dotatsiooni kasv katab vaid kütuseaktsiisi tõusu, ei näe me täna võimalust bussijuhtide palga tõstmiseks,“ ütles Go Busi tegevdirektori kohusetäitja Rene Alpius ettevõtte pressiteenistuse vahendusel.

Tema sõnul pole liinilepingute lõpetamistaotlused otseselt seotud ametiühingutega peetavate läbirääkimistega ega mõeldud kellelegi surve avaldamiseks. "Meie kahjum on sel aastal ületanud kõik senised prognoosid ning tegemist on üldise hinnatõusu oludes vältimatu sammuga," lausus ta.

Go Busi bussijuhtide palgad tõusid viimati selle aasta mais, kui tunnitasu suurenes viie krooni võrra, ettevõtte kulud kasvasid seetõttu igas kuus miljoni krooni võrra. „Praegune ametiühingu palgatõusu nõue tähendaks ettevõttele 24 miljoni krooni suurust lisakulu aastas,“ lisas Alpius.

Go Busi keskmine dotatsioon koos piletituluga on 11.05 krooni liinikilomeetri kohta, keskmine kulu ühe liinikilomeetri kohta on aga 12.50. Eelmisel aastal kandis Go Bus üle 30 miljoni krooni suurust tegevuskahjumit. „Olukorras, kus ettevõte maksab igale liinikilomeetrile peale, ei saa me endale lisakohustusi palgatõusu näol võtta,“ märkis Alpius.

Täna kohtusid Go Busi ja ametiühingute esindajad, et arutada bussijuhtide palgatõusu küsimust. Läbirääkimised bussijuhtide ametiühingu esindajatega jätkuvad nädala aja pärast.

Bussijuhid teatasid üleeile, et kuulutavad üldstreigi, mille algusajaks on määratud 11. detsember. Üle-Eestilise streigi täpne ulatus selgub hiljemalt 26. novembriks, kui esitatakse tööandjatele ametlikud streigiteated. Tõenäoliselt rakendab ametiühing laieneva streigi taktikat.

Bussijuhid nõavad tööandjailt üleriigilise palgaleppe sõlmimist põhitasuga mitte alla 45 krooni tunnis. Juhid taotlevad lepingus ka kõigi teiste transporditöötajate alampalga tõstmist.