Eelmise nädala lõpus saatis Saaremaa maakonnaliinide bussi-operaator AS GoBus maavalitsusele kirja, milles soovis dotatsiooni kahekordistamist. Nad taha-vad järgmisel aastal saada liini-kilomeetri eest dotatsiooni 10,98 krooni senise 5,21 krooni asemel.

Maavalitsuse juurde moodustatud erikomisjon teeb maavanemale ettepaneku, kuidas olukorda lahendada.

“Kuna antud hetkel pole ma veel jõudnud tutvuda GoBusi poolt saadetud nõude sisuga ja pole ka teada järgmise aasta eel-arvet, siis on väga raske ennustada, millisele kokkuleppele nendega jõuame,” rääkis Saare maavanema nõunik Jaan Leivategija. “Arvan, et riigi poolt meile eraldatav dotatsioonimaht pole nii suur, et saaksime GoBusile nõu-dekohast summat väljastada,” tõdes ta.

AS-i GoBus nõukogu esimees Aivo Pärn ütles, et vastust komisjonist veel tulnud pole, ja arvas, et ega midagi täpsemat enne kuu lõppu oodata ka ei ole. Kahjumiga ei soovi ettevõte töötada, kuna seda keelab ka ühistranspordi seadus. Siiski lisas ta, et liine päris sulgema ei hakata.

Teatud kvaliteet

Ministeeriumi seisukohale viidates sõnas Pärn: “Kui riik ei anna eelarvest raha juurde, siis tuleks omavalitsusel oma vahendid üle vaadata ja mingi lahendus leida.” Dotatsiooni juurdeküsimise üheks põhjuseks on tema sõnul töö kvaliteedi teatud piir, millest pole võimalik allapoole langeda. “Buss peab ju olema töökorras ja masinal peavad all olema korralikud rehvid, samuti tahavad bussijuhid saada normaalset palka,” tõdes ta.

Saare maavalitsuse majandusosakonna juhataja asetäitja Olev Tõru sõnul on sealne bussidotatsioon Eesti üks madalamaid – 4,69 krooni kilomeetri pealt. Harjumaal ulatub riigi toetus kuni 12,78 kroonini.

Alates 2006. aastast on AS-i GoBus Saaremaa osakond töötanud kahjumiga.

Eelmisel aastal ulatus kahjum 600 000 kroonini. Tänavu aastal on kahjumit kogunenud juba miljon krooni.

Saaremaa bussiliine on firma teenindanud alates 2005. aastast, kui võideti riigihange.