GoBus teenis aastaga 31 miljonit krooni kahjumit


Eesti suurima bussiettevõtteid koondava transpordigrupi GoBus aktsionäride erakorraline koosolek otsustas kinnitada möödunud majandusaasta aruande, mille kohaselt teenis kontsern 31 miljonit krooni kahjumit.

Aktsionärid otsustasid kanda maha senise aktsiakapitali ja korraldada uus suunatud aktsiaemissioon mahus 30 miljonit krooni, milles osalevad senised ettevõtte eraaktsionärid. Riigil oli GoBusi aktsionärina säilinud ettevõttes 0,22 protsendiline osalus, riik uute aktsiate märkimises ei osale. Uute aktsiate märkimiseks on aega kaks nädalat aega ja vastavalt kokkuleppele märgib kontserni suuromanik Go Group 80 protsendi ulatuses uuest emissioonist ja ettevõtja Aivo Pärna kontrolli all olev äriühing 20 protsenti.

GoBusi teatel otsustas üldkoosolek määrata ettevõttele uue nõukogu, kuhu hakkavad kuuluma Go Groupi omanikud Marcel Vichmann ja Tiit Pruuli, ettevõtte nõukogu esimeheks nimetati samas senine GoBusi juhatuse esimees Aivo Pärn. Edaspidi hakkab GoBusi juhatuse esimehe kohuseid täitma Go Groupi kolmas aktsionär ning praegune GoBusi peadirektor Anti Selge, kes on bussifirma juhatuse liige alates möödunud aasta märtsikuust. Lisaks on ettevõttel veel kaheksa, peamiselt ettevõtte regionaalsetest juhtidest juhatuse liiget. Uuteks juhatuse liikmeteks said ettevõtte finantsjuht Marek Toome ning Rakvere ja Harju regiooni direktor Rene Alpius.

GoBusi nõukogu esimehe Aivo Pärna sõnul on tehtud muudatused suuresti formaalse iseloomuga. „Anti Selge jätkab ettevõtte operatiivset juhtimist koos meie tugeva regionaalse meeskonnaga ja mina saan senisest enam keskenduda kliendisuhete arendamisele, läbirääkimiste pidamisele tellijaga. Olukord Eesti ühistransporditurul on tegelikult väga keeruline ja teenuse jätkusuutlikkuse seisukohalt on oluline lähiajal vastu võtta rida põhimõttelisi otsuseid, ütles Pärn. Tema sõnul on peamine küsimus bussitranspordi rahastamises, kuid ka üldises konkurentsivõimes. „Peame ütlema täna ausalt välja, et kui me ei suuda bussijuhtide palku tõsta, siis veel mõned aastad ja meil ei ole enam kedagi rooli saata. Tehniline areng on toimunud, ettevõtjad on kõvasti investeerinud, kuid küsimus on personali nappuses, regionaalselt ebaühtlases rahastamises, bussijuhi ameti maines. Tänane ühiskond seda ametit ei väärtusta, kuigi inimesed pingutavad tublisti. Usun, et siin peame koos riigiga kutsehariduse võimaluste parandamise teemal kõvasti tööd tegema,” ütles Pärn. Tema sõnul võiks GoBus päevapealt võtta tööle sada uut bussijuhti.



GoBus aktsionäride üldkoosolek kutsus ettevõtte nõukogust tagasi endise Go Goupi tegevjuhi Aare Kilbi, kontserni endise personalijuhi Raivo Hellerma ja Andres Toome.



GoBus on Eesti suurim bussiettevõte, kontsernis töötab üle kogu Eesti tuhat inimest. GoBus koondab endas 10 regionaalset bussifirmat.