Juba paar viimast aastat on eri ettevõtted kasutanud uute reklaamikanalitena rahvusvahelisi internetihiiglasi Google’it ja Facebooki (FB), sest seal reklaami teha on soodne ja võimaldab tutvustada oma teenust laiemale kliendigrupile. Kuigi kogu Eesti internetireklaami tulust võtavad nad just odava hinna pärast endale hinnanguliselt viiendiku ehk umbes kaks miljonit eurot (2011. a Eesti internetireklaami käive oli 11,2 mln eurot), on koguseliselt Google’i ja Facebooki osakaal palju suurem. Kohalike reklaamipakkujate arvates hiigelkontsernid neile veel varba peale ei astu, kuid nende populaarsus alles kasvab. Teisalt näidatakse enamikus Euroopa riikides sellistele suurfirmadele juba näpuga, sest nad ei tasu kohalikke makse, mis on teistele ettevõtetele kohustuslikud.

Meediaagentuuri MediaCom turundusjuhi Patrik Kupenko sõnul kasutatakse Google’it ja FB-d reklaamikanalitena juba päris palju, aga kuna see pole väga kallis, siis moodustab see suurettevõtte reklaamiinvesteeringutest väikese osa ehk 15–20% kogu eelarvest. „Väikeettevõtetel võivad need kanalid moodustada ka 100%, aga kuna mitte keegi seda ei mõõda, sest Google ja FB oma andmeid välja ei anna, on väga raske täpselt öelda,” sõnas ta.

Väikesed võidavad enim

Kupenko sõnul võidavadki rahvusvahelistest reklaamikanalitest enim väikeettevõtted, kes kohalikus ehk Eesti meedias endale reklaami osta ei jõua. Ühtlasi erineb Eesti teistest Euroopa riikidest just selle poolest, et siin on reklaamiraha mõttes harukordselt tugeval positsioonil suuremad uudisteportaalid, mida kasutatakse märkimisväärselt rohkem ja kauem kui teistes maades. „Kui vaadata näiteks FB-s end reklaamivate ettevõtete profiile, siis tihti neid uudisteportaalidest ei leia. Nad ajavadki oma äri puhtalt FB või Google’i toel, osavamad suudavad nii suhteliselt soodsalt endale ka kliendibaasi kasvatada,” rääkis Kupenko.