GoRail asutab Venemaa riigiraudteega ühisfirma

 (34)
GoRail asutab Venemaa riigiraudteega ühisfirma
Foto: RIA Novosti / Scanpix.

Tuleval aastal loodav ettevõte toob kiirrongid Tallinna–Peterburi ja Tallinna–Moskva liinile.

GoRaili juhil Alar Pinselil on seljataga esimesed läbirääkimised Vene riigile kuuluva raudtee-ettevõtte Federalnaja Passažirskaja Kompania (FPK) direktori Oleg Nikitiniga.

„Meie eesmärk on luua Eesti ja Venemaa vahel kiire ja kaasaegne rongiühendus,” ütles Pinsel. „Teeme selle nimel praegu kõvasti tööd ja meil on au olla juba pikka aega Venemaa riigiraudtee FPK partner.”

Uus nõupidamiste voor seisab ees uue aasta alguses ja Nikitini kinnitusel soovitakse ühisettevõtte loomiseni jõuda juba esimesel poolaastal.

Kui praegu meenutab sõit Tallinnast Venemaale suunduvates rongides ekskursiooni raudtee ajalukku, siis nüüd tahetakse nihutada kahe riigi vaheline reisijatevedu Helsingi–Peterburi liini moodsa Allegro kiirrongiga ligilähedasele tasemele.

Venemaa äriühingut meelitab projektis osalema võimalus kaasata laenuraha Euroopa Liidust, mis kujuneb märkimisväärselt odavamaks, kui võimaldavad Venemaa pankade kõrged intressid. „Me pidasime kuu aega tagasi Eesti poolega läbirääkimisi, meile pakub selline võimalus huvi, sest võimaldab saada rongikoosseisu ostmiseks krediiti Euroopa Liidust, nagu tehti ka Allegroga,” rääkis Nikitin Venemaa portaalile Spb.rbk.ru.

Tähtis on kiirus

Venemaa on huvitatud heatasemelise rongiühenduse loomisest Eesti ja ka teiste Balti riikidega, et tagada 2018. aasta jalgpalli MM-il külaliste sujuv vastuvõtt võimalikult erinevate transpordikoridoride kaudu.

Seotud lood:

Peterburi ja Tallinna vaheline rongiliiklus puudus aastaid, kuid GoRail käivitas taas tänavu kevadel koostöös Venemaa partneritega liini 300 reisijat mahutava diiselrongiga. Moskvaga seni katkematult ühendust pidav öine rong mahutab kuni 500 reisijat, kuid aastavahetuse turismibuumi ajal haagitakse rongile vaguneid juurde. „Moskva rongil pole öise sõidu tõttu kiirus nii oluline, kuid uue koosseisuga suureneb reisijate mugavus,” lisas Pinsel.

Peterburi rongiliini puhul kujuneb sõlmküsimuseks just kiirus, sest praegune kuue tunni ja 32 minuti pikkune sõiduaeg ei suuda ligi meelitada tiheda bussiliiklusega harjunud reisijaid.

Uute ja kiiremate rongidega loodab GoRail saavutada sõiduaja, mis on lühem kui viis tundi. Rohkem kui aasta eest Peterburi ja Helsingi vahelisel ligi 390-kilomeetrisel teel sõitma pandud elektrikiirrong Allegro jõuab sihtkohta 3,5 tunniga. Tallinna ja Peterburi vahemaa on ligikaudu 360 kilomeetrit, mille kiirbussid läbivad ligi seitsme tunniga.



VALIKUD

Eestil uued rongid olemas

GoRail ja FPK pole veel otsustanud, kelle käest uued rongid ostetakse ja millised need täpselt olema saavad. Samal ajal võib loodav Eesti–Vene ühisfirma arvestada ka Eesti riigile kuuluva Elektriraudtee pakkumisega. Elektriraudtee soetas Euroopa Liidu abiga 18 uut elektrirongi ja kümme diiselrongi, millest esimesed jõuavad Eestisse juba järgmisel nädalal. Ettevõte hakkab oma rongidega ise sõitma ja tahab haarata võimalikult suure tüki sõitjateveo turust. Venemaale sõitmist võib takistada esmalt Venemaa raudtee vastumeelsus igasuguste välismaiste vedurite vastu. Samuti segab Elektriraudtee uute rongide madal põhi, millega sobitamiseks ehitati Eestis ümber kõik raudteeperroonid. Venemaal perroonile astumiseks tuleks rongidesse paigaldada teisaldatavad lisaastmed.