Statista kirjutab, et USA importis eelmise aasta kümne kuuga autosid 156,3 miljardi USA dollari mahus ning eksportis ise enam kui kolm korda vähem ehk 45,5 miljardi dollari eest.

Kui nüüd imporditavatele autodele tollimaks kehtestada, siis enim mõjutaks see Mehhikot, kust eelmise aasta 10 kuuga imporditi autosid USAsse 42,8 miljardi dollari eest. Teisel kohal oli Jaapan 32,7 miljardi dollariga ning kolmandal Kanada 32 miljardi dollariga.

Infographic: Who Would Be Hit Hardest by U.S. Car Tariffs? | Statista You will find more infographics at Statista

Ühendriikide kaubandusministeerium saatis hiljuti Trumpile raporti, mis uuris, kas importautod ja autovaruosad kujutavad ohtu Ameerika autosektorile. Kuigi aruande tulemusi ei ole avalikustatud, on Trump juba varasemalt öelnud, et ta toetab vähemalt 20%-list tollimaksu importautodele.

Statista kirjutab, et samal ajal kui Trump kinnitab, et tollid aitaksid kaitsta Ameerika autotööstust, on autotootjad ise korduvalt kinnitanud, et ei poolda imporditavatele autode või siis nende osadele tollimaksu kehtestamist.

„Tollitariifid on maks meie klientidele ja tähendavad, et ameeriklaste jaoks muutub paljude uute autode ostmine kallimaks. Imporditollide kehtestamine oleks viga, millel oleksid ka USA autotööstusele negatiivsed tagajärjed,“ teatas USA autotootjate liit, mis esindab 70% autode ning väikeveokite müüki USAs. Liit lisas, et samm toob kaasa sadade tuhandete töökohtade kadumise USAs.
President Trumbil on nüüd 90 päeva otsustamaks kas ja mis mahus välismaistele autodele tollimakse kehtestada. Kolmapäeval teatas ta, et kõik sõltub sellest, kas Euroopa Liiduga suudetakse saavutada õiglane kokkulepe. Trump on nimelt arvamusel, et euroliit on kehtestanud Ameerika autodele ning teistele kaupadele liiga kõrged tollimaksud.