Sõiduki registreerimisel ning sõiduki omaniku vahetusel tuleb tasuda kõrgemat riigilõivu. Riigilõivumäär sõltub sellest, milline on auto kasutamisega kaasnev keskkonnamõju. Muudatuse eesmärgiks on eelistada liikluses vähem keskkonda koormavate sõidukite kasutamist. Seetõttu hakkab tasumisele kuuluva riigilõivu suusrus sõiduki CO2 heitest või kui näitaja puudub, siis sõiduki võimsusest kilovattidest, tutvustas rahandusministeerium. Automaks kehtib kõigile mootorsõidukitele, välja arvatud veokitele, bussidele ja traktoritele, mis kaaluvad rohkem kui 3500 kilogrammi.

Selleks, et tagada Eestist ja välismaalt sõiduki ostmisel sarnane rahaline kohustus, kohaldatakse sõiduki esmaregistreerimisel ja selle igakordsel omaniku vahetumisel keskkonnamõju komponenti samas mahus. Euroopa Liidu kohtulahend ei luba jätta maksustamata Eestis juba registreeritud autode omanikuvahetust, juhul kui kuidagi koormatakse ka sissetoodud kasutatud autosid.

Euroopa Liidu kohtulahend ei luba jätta maksustamata Eestis juba registreeritud autode omanikuvahetust, juhul kui kuidagi koormatakse ka sissetoodud kasutatud autosid.

Euroopa Liidus kaupade vaba liikumise tagamiseks on ette nähtud võimalus taotleda CO2 heitgaasi sisalduse või võimsuse (kW) järgi arvutatud osa riigilõivust teatud juhtudel tagasi. Arvestades, et sõiduki omandi keskmine kestvus on Eestis reeglina kuni 5 aastat, saab riigilõivu tagasimakset taotleda enne 5. aasta algust alates kas sõiduki esmaregistreerimisest või omaniku vahetamisest. Iga täisaasta kohta on võimalik tagasi taotleda 20% täiendavalt tasutud riigilõivu summast.

Vaata, millist automaksu tuleb tasuda!

Näiteks, kui C02 näitaja on kuni 100g/kg kohta, on riigilõiv 58 eurot ning lõiv kasvab järk-järgult. Vahemikus 151-160 g/kg kohta on lõiv juba ligi 300 eurot.

Sõiduki registreerimise või sõiduki omaniku muutmise eest tasumisele kuuluva riigilõivumäära suuruse arvutamise kord