Lääne maavalitsus teatas, et planeeritav täies pikkuses elektrifitseeritud raudteetrass kulgeb läbi Lääne-Nigula ja Ridala valla ning Haapsalu linna.

Raudteetrass kavandatakse maksimaalses ulatuses olemasolevale raudteetammile selliselt, et see võimaldaks projektkiirust kuni 160 km/h.

Keskkonnamõju strateegilise hindamise (KSH) programmis kirjeldatakse muuhulgas planeeritava tegevuse eesmärki, mõjutatavat keskkonda ning mida ja millal hindama hakatakse. KSH läbiviimise tulemusena selgitakse teemaplaneeringu elluviimisega eeldatavalt kaasnev keskkonnamõju, hinnatakse mõju olulisust ning vajadusel pakutakse välja negatiivse keskkonnamõju vältimise või vähendamise võimalused.

Loe pikemalt Lääne Elust.

Peaminister Taavi Rõivas ütles selle aasta aprillis, et Hapsalu raudtee taastamisest 100%-lise kindlusega rääkida oleks ennatlik.

"Me teame, et see vajab mitte ainult märkimisväärseid investeeringuid, vaid see vajab ka kindlat veendumust, et selle liini käigus hoidmine oleks riigile jõukohane ja et ta on kindlasti soodsam ja mõistlikum kui näiteks moodsate bussidega selle liini doteerimine, mida, ma tean, on ühe võimalusena arutatud,“ ütles Rõivas.