Haigestunud poetöötajad eelistavad klientide nakatamise asemel koju jääda

 (14)
Haigestunud poetöötajad eelistavad klientide nakatamise asemel koju jääda
Foto: Ilmar Saabas

Kauplusekettide klienditeenindajad eelistavad enamasti võtta haiguslehe selle asemel, et kliente viirusega nakatada.

"Rimi näitel saab öelda, et teenindajad haigena siiski tööle ei kipu. Meil on hea tava, et haigusnähtudega kliente teenindama ei minda. Lisaks on teenindajatel kohustus regulaarselt läbida tervisekontroll," ütles Rimi ja Säästumarketite kommunikatsioonispetsialist Katrin Bats Delfile.

"Seega, pigem on klientidel võimalik viirusi saada kaupluses teistelt klientidelt."

Teenindaja haigestumise korral peab olemasolev meeskond enam pingutama, parimal juhul leitakse asendajaid ettevõtte teiste kaupluste töötajate hulgast.

Et haigusperioodidel paremini toime tulla, kasutavad Rimi ja Säästumarket aeg-ajalt ka renditööjõudu. Kontoritöötajate puhul on haigena töötamine Batsi sõnul isegi suuremaks probleemiks.

"Oleme seda meelt, et tänane haigushüvitiste süsteem ei ole töötajasõbralik, sest sageli möödub lihtsam haigus just nende päevade jooksul, mil töötaja enese kodus põetamise eest haigusrahasid ei saa," sõnas Bats.

Prisma soovitab töötajatel haiguslehe võtta ning üldjuhul haigusleht haiguse korral ka võetakse.

"Töid organiseerime ümber jooksvalt ja vajadusel viime näiteks ühest Tallinna kauplusest töötajaid sinna, kus abikäsi rohkem vajatakse," rääkis Prisma Peremarketi turundus- ja kommunikatsioonidirektor Kadri Lainas.

Seotud lood:

"Aga eks suuremate gripipuhangute ajal võib suur haigete hulk tuua ka selliseid olukordi, kus töökäte puudus paistab silma ka kliendile," nentis ta.

Ekspressi konverents 2020