Halduskohus keelas Viimsi vallal Leedo riiulifirmaga lepingut sõlmida, vald ei lase end otsusest kõigutada

 (11)
Prangli reisiparvlaev Wrangö
Wrangöl on palju tehnilisi rikkeid. Laeva tuleb alatihti parandada. 6. septembril oli Leppneeme sadamas kohal laevaabi meeskond, kes aluse üle vaatas ja parandusi tegiFoto: Ivar Soopan, Maaleht

Kuigi eile otsustas Viimsi vald sõlmida Prangli saare ühenduse opereerimiseks lepingu Vjatšeslav Leedo ettevõttega Tuule Liinid, tegi halduskohus täna konkurendi kaebuse peale otsuse, et järgmise 30 päeva jooksul Viimsi vald lepingut siiski sõlmida ei tohi. Vald ütleb aga, et neil on juba leping tehtud ja seega ei saa nad kohtuotsust täita.

Eile kirjutasime, kuidas Viimsi vallavalitsus tunnistas Prangli laevaliini pakkumusmenetluse võitjaks Saaremaa ärimehele Vjatšeslav Leedole kuuluva Tuule Liinid OÜ, millel pole mitte mingit varasemat majandustegevust ette näidata.

Täna otsustas Tallinna halduskohus konkurendi, Kihnu Veeteede kaebuse peale rahuldada õiguskaitsetaotlus ajutiselt ja keelata Viimsi vallavalitsusel otselepingu sõlmimine Tuule Liinid OÜ-ga 30 päevaks, s.o kuni 11. jaanuarini 2019.

Kohtumääruse peale vastas aga vallavalitsus, et liiniveo leping on juba alla kirjutatud, nn otseleping on sõlmitud. "Seega ei ole võimalik Tallinna Halduskohtu 12.12.2018 kohtumäärust Viimsi Vallavalitsusel täita," edastas valla kommunikatsioonijuht Elis Mäeots.

Abivallavanema Margus Kruusmägi sõnul võitis odavama hinnaga pakkumine, mille esitas Tuule Liinid ja mis oli 133 755 eurot soodsam kui Kihnu Veeteedel.

Viimsi Vallavalitsus korraldas 8.mail avatud hankemenetlusena riigihanke leidmaks vedaja Kelnase-Leppneeme parvlaeva liinile perioodil 1.11.2018 - 31.10.2023. Hankele laekus kaks pakkumust: ühispakkujate Tuule Liinid OÜ ja AS Saaremaa Laevakompaniilt maksumusega 1 997 510 eurot ilma käibemaksuta ning Kihnu Veeteedelt maksumusega 4 233 420 eurot ilma käibe maksuta. Toonane hange vaidlustati ja Viimsi Vallavalitsus tunnistas selle riigihanke kehtetuks.

Vahepeal kuulutati välja aga Saaremaa Laevakompanii pankrot, mistõttu SLK enam opereerimispakkumisel enam osaleda ei saanud. Vallavalitsus pidas siiski õigeks kutsuda osalema Tuule Liinid, kuigi riigihankele nad ilma SLK-ta ei kvalifitseerunud.