„Kui ta hakkas vabanema, küsis kas meil on midagi pakkuda. Ja patt oleks olnud selliste kogemiustega inimest ripakile jätta,” ütleb Hallik.


Kui Mitco peaks mõne teeehituse hanke võitma Lääne-Aafrikas, renditakse või ostetakse enamus masinaid selleks Halliku sõnul kohapealt. Ainult asfaldilaotaja tuleb Eestist kohale tuua. „Teeehitusmasinaid on terve maailm täis ja tööjõud pole probleem – see on Sierra Leones mõistagi odav,” ütleb ta. Insenerid tuuakse Eestist. Vajadusel koopereerutakse kellegagi.

Tee-ehitus Sierra Leones on siiski kokkuvõttes kallim kui Eestis. „Kui meil tahad plastmasstoru, lähed poodi ja ostad. Seal pead minema selle järele Hispaaniasse,” ütleb Hallik.

Lähiaastate tööde mahuks on riik planeerinud kokku ligi 200 miljonit dollarit. „Meie vajadused rahuldab ära. Samas ei ole globaalses mõistes suur,” märgib Hallik.

Hallikut üllatab kohalike positiivne suhtumine. „Kohalikud maanteeameti spetsialistid, mustad nagu öö, on omal ajal õppinud Kiievis või Moskvas. Nad teavad meid,” ütleb Hallik.