ID-kaardi ja mobiil-IDga internetipanka sisenejad makse tegemisel sisestama PIN2-koodi, teatas Hansapanga pressiesindaja Päevaleht Online'ile.

Seni pidid oma makseid lisakoodiga kinnitama need, kes sisenesid internetipanka paroolikaardi või PIN-kalkulaatoriga, ID-kaardi ja mobiil-ID kasutajatelt lisakoodi ei nõutud.

"Viimasel ajal on sagenenud ründed just klientide arvutite vastu," selgitas muudatuse vajadust Hansapanga IT-eriprojektide juht Tiit Pekk. "Maksete tegemisel lisaparooli või PIN2-koodi küsimisega teeme rünnete korraldajate elu palju raskemaks, aidates niimoodi kaitsta oma kliendi kontol olevat raha."

Makse allkirjastamiseks ID-kaardiga tuleb pärast sisselogimist minna maksekorralduse lehele ning pärast selle täitmist vajutada nuppu "Edasi". Selle peale kuvatakse uuesti makse andmed. Peale veendumist, et andmed on õiged tuleb vajutada nuppu "Allkirjastage ID-kaardiga" ja sisestada avanenud väljale ID-kaardi PIN2-kood.

Makse allkirjastamiseks mobiil-IDga tuleb pärast maksekorralduse lehe täitmist vajutada nuppu "Allkirjastage mobiil-IDga". Seejärel saadetakse mobiiltelefonile kontrollkood. Peale veendumist, et kontrollkoodid mobiiltelefoni ja arvuti ekraanil on ühesugused, tuleb sisestada oma mobiiltelefoni mobiil-ID PIN2-kood. Pärast koodi sisestamist ongi makse allkirjastatud. Soovi korral saate digitaalselt allkirjastatud makse oma arvutisse salvestada.

Kui Hansapank avastab, et makset ei saa lõpetada vajaliku tarkvara puudumise tõttu, siis annab programm ekraanil lihtsaid ja selgeid juhtnööre tarkvara paigaldamise kohta. Juhendid kuvatakse nupu "Soorita makse" asemel.