Kuna kaupmeestelt seni võetud üheprotsendiline teenustasu e-kaupluse tehingute pealt kujunes suuremate ja kallimate kaupade müüjatele liialt suureks ja pisut ebaõiglaseks, otsustati alates 1. oktoobrist kehtestada sellele piirmäär.

Hansapanga e-panganduse juht Tiit Pekk teatas, et kui klient maksab toote eest e-kaupluse leheküljel asuva pangalingi kaudu, peab kaupmees maksma Hansapangale teenustasu ühe protsendi tehingu väärtusest, kuid mitte vähem kui 2 ja mitte rohkem kui 50 krooni.

Kliendile ei maksa rahaülekanne midagi, ka mitte hanza-netis üldjuhul kehtivat 3 krooni.

Internetikaubandusega tegelevad kaupmehed on seni üheprotsendilist teenustasu põhjendamatult kõrgeks pidanud, sest sisulist erinevust otselingi kaudu maksmisel ei ole. Viimane suunab kliendi ikkagi samale internetipanga leheküljele, kust klient nii või teisiti ülekande teeks.

Kaupmehe jaoks on aga tema koduleheküljel asuv pangalink vaieldamatult kasulik, sest see annab kaupmehele tagasiside raha reaalajas liikumise kohta kaupmehe kontole ja kindluse, et tegu pole kliendi poolt pettusega.

Ka kliendil on lihtsam ülekannet teha, sest automaatselt avanev arve alus õigete andmetega kaotab vajaduse eraldi panga aadresse, koode, konto- ja viitenumbreid sisestama hakata.

"See annab maksete korrektsusele palju juurde, sest suurtel maksete kogujatel on erinevatel hinnangutel isegi kolmandik makseid probleemsed ja klientide poolt sisestatud valede andmetega," rääkis Pekk.