CV-Online’i kogemus näitab, et kõige enam motiveerib töölisi kindel palk ja teadmine, et raha laekub kindlal päeval kontole.

"Tõenäoliselt tajuvad paljud töötajad arvele või muude hüvedena vahetult saadavaid motivaatoreid reaalsemana kui tuleviku jaoks nö arvele kogenevat penisoni," põhjendas Gross.
"Siinkohal kindlasti mõjutab olukorda ka pensionifondide kohati negatiivne tootlikkus ja madal maine, mis võivad vähendada soovi motivatsioonipaketi raames koguda neisse sääste tuleviku jaoks."

"Motivaatorid on pigem seotud kindla pal­ga ja selle tõstmisega," kinnitas turundusjuht. "Tippjuhtide puhul on tihti tähtis võimalus ise oma aega planeerida. Mõnedel juhtidel on oma projektid või organisatsioonid, millega nad paralleelselt tegelevad ning nii soovitakse nendele pühendada näiteks tund-paar tööpäevast või päeva nädalas. Naisjuhte võib jälle pisut vabam graafik motiveerida emapuhkuselt varem tööle naasma."

Erilised motivatsioonipaketid ravimi- ja IT-firmadel

Erilisemad motivatsioonipaketid on näiteks ravimi­firmadel, kus on töötajatele pakutud rei­se koos koolitustega või isegi sellist reisi, kuhu saab pere kaasa võtta.

Ka müügiga tegelevatele inimestele on müügivõist­luste raames pandud auhinnaks välja soojamaareise, kus siis toimub ühtlasi ka mõni koolitus.

CV-Online’i värbamiskon­sultandi Anneli Aru hinnangul on reisid tõsine motivaator.
“Väike palgalisa või kinkekaart ikkagi sellisel moel ei motivee­ri. Samal ajal annab reis koos koolitusega rohkem inimesele juurde. Seda enam, et kohati ei pruugi olla võimalikki oma palga eest soojale maale saada,” sõnas ta.

Ette on tulnud juhtumeid, kus kõrge­tele juhtidele pakutakse sisuliselt mii­nimumpalka, aga samas on firmaheadetulemuste korral võimalus saada edust suur osa endale.

Mõne IT-firma puhul nä­hakse aga suurt vaeva, et kujundada töötajale sobilik keskkond, pakutakse näiteks ka laste­hoiu võimalust. Kui selliseid erivõimalusi pakkuda, võib töötaja üleostmine osutuda teistel firmadel päris raskeks, sest mugav keskkond on juba loodud.

"Eelmise kümnendi majanduskasvu aastail oli rohkem organisatsioone, mis garanteerisid kindla kuupalga, kuid majandussurutise järel on tasustamisskeemid muutunud roh­kem tulemustasupõhiseks," rääkis Gross.

"Nüüd on see hakanud jälle tasapisi muutuma. Samas ei paku firmad enam nii palju sportimisvõimalusi ja üritusi kui aastatel 2007–2008. Koomale on tõmmatud ka varasemaid suuri ühisüritusi, mis nüüd on ainult töötajatele, samas kui varem olid need koguperepeod. Nende asjade osas on n-ö rihma pingutatud."

Töötajad otsivad turvatunnet

Üha sagedamini tuleb ette, et ka autot saab töötaja kasutada vaid tööülesanne­te täitmiseks ning ainult tööajal. Mõne ameti esindajail on aga IT-lahenduste tõttu suurem vabadus ja paindlikkus nii aja kui ka töö planeerimise osas.

"Üldiselt on Eestis levinud klassikalised motivatsioonipaketid, mis tähendab, et pakutakse kas autokompensatsiooni või firma auto kasutamise võimalust, samuti telefoni ning teatud määral ka erakõnede kompenseerimist," lausus Gross.

Paketti kuulub tema sõnul tihti ka arvuti firma poolt (sealhulgas era­kasutuseks) kvartaalsed boonused, jõu­luboonused ning tulemustasud. Samas on ka keskkonna ja õhkkonnaga seotud motivaatoreid, sest tööotsijad on hakanud väärtustama organisatsiooni stabiilsust ja kindlust ehk otsitakse turvatunnet.

"Klassikaliste motivatsioonipakettide kasutamine tõenäoliselt õigustab ennast, eks paljudele inimestele meeldib saada koheselt käegakatsutavaid hüvesid," sõnas Gross.