Esialgses uuringus pakuti ka, et tunneli edasine kavandamine tuleks jõulisemalt ette võtta, vahendab Yle Uutiset.

Helsingi linnavolikogu suuremate erakondade fraktsioonide juhtide sõnul ei tohiks jätku-uuringute tegemisel nüüd aega viita, vaid projekti tuleks kiiresti edasi viia.

„On täiesti selge, et seda tuleb täie auruga edasi viia. Esialgne uuring tõi esile, et edaspidist tööd tasub tingimata teha. Kui projekt ei edene, ei oleks see meie jaoks kindlasti hea asi,“ ütles roheliste fraktsiooni esimees Emma Kari.

Kari leiab koguni, et nõrk majanduslik olukord annaks põhjust tunneli teoks tegemiseks, kuigi selle hinnaks pakuti esialgses uuringus 9-13 miljardit eurot.

„Just halvas majanduslikus olukorras tooksid seda tüüpi investeeringud meile paremaid kasvuvõimalusi. Tunnel tooks meid märkimisväärselt Kesk-Euroopale lähemale, parandaks transpordiühendusi ja oleks hea majanduse jaoks,“ ütles Kari.

Suuremat tempot nõuab ka koonderakonna fraktsiooni esimees Lasse Männistö.

„Kui me mõtleme, milline on pealinnapiirkonna ja Helsingi mõju kogu Soome heaolule, on selliseid projekte vaieldamatult põhjust uurida, kui me otsime Soome tuleviku kasvuallikaid,“ ütles Männistö.

Sotsiaaldemokraatide fraktsiooni esimees Osku Pajamäki ütles, et Soome on olnud juba pikka aega transpordi seisukohalt isoleeritud, kuigi laevaliiklus on olnud sujuv.

„Raudteeühenduste poolest on Soome kindlasti kotis. Tunnel ühendaks Soome päriselt Kesk-Euroopaga ja vastupidi,“ lausus Pajamäki.

Ka Männistö juhtis tähelepanu sellele, et tulevikus paljast laevaühendusest enam ei piisa.

„Tunnel tõstaks Soome logistilised ühendused täiesti uuele tasemele. Kui me ei saa oma asupaigale ja geograafiale midagi parata, tuleb teha kõik võimalik, et me liituksime rahvusvahelise kogukonna ja Euroopa majandusruumiga,“ ütles Männistö.

Kari ja Männistö sõnul peaks riik tunneliprojektiga tugevamalt kaasa tulema.

„On selge, et Helsingil on siin suur roll. Aga muidugi on see riiklik projekt. Ka riigi poolelt peab olema võimalik sellega haakuda. Seda ei saa vaadata pelgalt Helsingi küsimusena,“ leidis Kari.

„On riiklik küsimus, milline on Soome ühendus Euroopaga,“ tuletas Männistö meelde.

Männistö rõhutas siiski, et Helsingi peab olema tunneli küsimuses aktiivne ja tegema koostööd ministeeriumidega. Ta loodab ka, et jätku-uuringu kohta võetakse seisukoht juba ametisse astuvas valitsuses.

Pajamäki usub, et Helsingi-Tallinna tunnel on suhteliselt tasuvam projekt kui näiteks Helsingi kesklinna kavandatud tunnel.

„Helsingi-Tallinna tunnel põhineb õigetel eesmärkidel. Kui Ruoholahti ja Sörnäineni vahelise kesklinnatunneli kohta anti lõplikke kuluhinnanguid, tundub Helsingi-Tallinna tunneli kulutase sellega võrreldes talupojamõistusega madal,“ ütles Pajamäki.