Tunneliprojekti algataja Peter Vesterbackaga korduvalt kohtunud Taavi Rõivas on olnud merealuse ühenduse idee toetaja, ent arendusettevõtte palgal teda siiski pole.

Tänavu märtsis teatas Finest Bay Area Development, et leppis kokku 15 miljardi euro suuruse finantseeringu tunnelile Hiina investeerimisfirmalt Touchstone Capital Partners (TCP). peaministrile Jüri Ratasele esitlesid investorit projektiettevõtte esindajad juba 8. jaanuaril, kui osapooled kohtusid Tallinnas.

Hiina finantseeringust 30% moodustab kapitaliinvesteering ja 70% laen. Varem on tunneliprojekt saanud sada miljonit eurot ka Dubaist.

Juulis teatas Finest Bay Area Development, et sõlmib kavatsuste leppe ka maailma suurima ehitusfirmaga, Hiina CRECiga.

Tallinna ja Helsingi vaheline tunnel on Soome lahe alla kavandatav raudteetunnel, mis ühendaks Soome pealinna Eesti pealinnaga ning Soome raudteevõrgu tulevase Rail Balticu kaudu Baltimaade ja Kesk-Euroopa raudteevõrguga.

Tunneli pikkus sõltub valitavast teest, ent valmimisel oleks see pikem kõigist praegu olemasolevatest merealustest tunnelitest. Tunneli abil peaks kahanema kahe linna vaheline sõiduaeg 20 minutini.

Finest Bay Area Development lubab ligi saja kilomeetri pikkuse tunneli Eesti ja Soome vahel avada 2024. aasta jõuludeks. Mõlema riigi valitsused on selle osas siiski skeptilised.

Pikemalt loe Postimehest.