Alates aprillist on Soome kiirtoidukett avanud Vene impeeriumi endises pealinnas 9 söögikohta.

„Ma tean Hesburgerit, kuid ei olnud teadlik selle seosest Soomega,“ ütles Tatiana Kora. „Kas see ei ole Euroopa kiirtoidukoht?“

Ta läks 5-aastase pojaga Hesburgerisse, et einestada koos vanavanematega. „Ega see tõsine toit ei ole, vaid ikka suupiste,“ ütles Kora.

Kogu Venemaal on Hesburgeril 31 söögikohta. Venemaal on konkurents karm. Ka USA kiirtoiduketid täidavad tohutut maa-ala, mis jääb Läänemere ja Vaikse ookeani vahele. Näiteks McDonaldsil on Venemaal 518 söögikohta ning tugevalt on kohal ka BurgerKing ja KFC.

Hesburger nägi võimalust, kui California burgerikett Carl’s Jr. lahkus majandusliku ebakindluse tõttu Peterburist, jättes vabaks 26 söögikoha üüripinda. Hesburger haaras sealt endale 9 üüripinda.

Kui tavaliselt tõuseb majanduskriisis kiirtoidu nõudlus on rubla kukkumine löönud kiiretoidukohtade kasumlikkust. Hesburger on juba Venemaal hindu tõstnud, kuid soomlastele tunduvad hinnad mõistlikud – tavaline hamburger maksab 65 rubla ehk 86 senti.

„Me ei saa eitada, et rubla langus on aeglustanud meie laienemist,“ ütles Hesburgeri juhatuse esimees Kari Salmela. „Kiirtoidul läheb hästi, kuid Venemaal valitsevate olude tõttu ei ole kasv loodetult kiire. Me otsustasime tulla ja plaanime jääda Venemaale, kuigi võime olla sunnitud sulgema mõne söögikoha.“

Venemaal on Hesburgeri menüü praktiliselt identne Soomes pakutavaga. Liha ja köögiviljad on Venemaa päritolu, kuid osad kastmed ja muu imporditakse Soomest ja Hollandist, kuna need kaubad ei ole sisseveopiirangute nimekirjas.

Venemaa riigiduuma plaanib võitlust kiirtoidukohtadega. Töös on eelnõu, mis piiraks kiirtoidu reklaamimist sarnaselt alkoholi reklaamimise piirangutega.