IPO-näljas investoritele pakutakse ülitugeva telekommunikatsioonifirma aktsiaid 21 miljardi dollari väärtuses.

Tehingut viivad läbi ja garanteerivad müügi sellised tõusva päikese maa maaklerfirmad nagu Nomura Holdings, Daiwa Securities ja SMBC Nikko Securities. Aktsiate pakkumiseks kasutatakse esmakordselt telereklaame. Reklaamis naljatletakse, et kõik räägivad ainult sellest IPOst alates hommikusöögilaua taga olevatest peredest kuni humanoidideni.

Tegemist on Jaapani suurima ja alates 2014. aastast maailma suurima aktsiate avaliku pakkumisega, kirjutab Reuters.

„IPOdest rääkides on eraisikud peamised riskiraha pakkujad,“ ütles ühe maaklerfirma IPO-pankur. „Jaapanis on institutsionaalsed investorid liiga riskikartlikud.“

Aktsiate müük algab 3. detsembril.

SoftBanki Jaapani mobiiltelefoniüksusest pakutakse Jaapani väikeinvestoritele vähemalt 80 protsenti pakutavatest aktsiatest. USAs on tavaliselt selleks osaks 10-20 protsenti. Eestis olid Talalinna Sadama IPOl väikeinvestorid pahased jaeinvestoritele tehtud viletsa allokatsiooni pärast.

Täna peaks saama teatavaks indikatiivne pakkumishinna vahemik. Maaklerifrimadel on käed tööd täis müügikõnede tegemise ja spämmi saatmisele emailiga, lootes leida täiesti uusi investoreid kontosid avama.

Väike maaklerfirma Okasan Online Securities teatas, et selle aasta keskmise tasemega võrreldes on viimastel nädalatel uute kontode avamine kahe kuni kolmekordistunud.

„Klientide tagasiside on positiivne,“ lausus Okasani tegevdirektor Hirofumi Inada. „Päringute arv on kasvanud.“

Kuigi Jaapani peredest on tekkinud konservatiivne kuvand, kuna üle poole 16,11 triljoni dollarilisest varadest on pargitud lühiajastele hoiustele ja sularahasse madratsi alla võrreldes USA vaid 13 protsendiga, on viimastel aastatel hakanud levima uus trend. Jaapanlased näevad üha enam IPOt kui garanteeritud kiiret rikastumisvahendit.

Softbankile kuulub Jaapani suuruselt kolmas mobiilsideoperaator, kellel on 40 miljonit klienti. Kindlasti aitab IPO õnnestumisele kaasa ettevõtte kultuslik juht ja miljardärist asutaja Masayoshi Son. Ta käitub tavatult ja ei karda võidelda eliidi seisukohtadega. Sestap peetakse Masayoshi Soni visionäriks.

„Ma arvan, et väikeinvestorid ostavad SoftBanki Soni meeldivuse tõttu,“ ütles endine IPO-konsultant Hirofumi Tanaka.a

Teine müügiargument on suur dividend. Nimelt plaanib ettevõte maksta dividendiks 85 protsenti kasumist. Seda on rohkem kui maksavad dividendiks välja konkurendid NTT Docomo ja KDDI.