„Eesti on tarbimisühiskond, seda iseloomustab kaubanduskeskuste, supermarketite, hüpermarketite ja discounter-tüüpi poodide rohkus nii Tallinnas kui mujal Eestis," ütles Pindi Kinnisvara kommertskinnisvara valdkonna juht Mihkel Pärtel.

„Harjumuspäraste kaubanduskeskuste turul (Ülemiste, Kristiine, Rocca Al Mare, Viru Keskus) hakkab pindade pakkumine nõudlust ületama. Seetõttu on uutel tulijatel keeruline nn tavakaubanduse näol midagi uut tarbijale pakkuda. Oluline on segada kaubandust meelelahutusliku aspektiga: kino, mängumaailmad, muud atraktsioonid, mida planeerivad realiseerida T1 kaubanduskeskus Peterburi teel (valmimisaeg 2017) ning Mustamäe keskus (valmimisaeg 2016)," selgitas Pärtel.

Pärteli sõnul hakkab senisest kiiremini arenema ka väikepoodide rajamine.

„Kaubanduspindade rohkust veab eelkõige väga tugev sisetarbimine, mis on viimastel aastatel kiirelt kasvanud. Siiski ei saa olla kiire kasv igavene. Kaubanduspindade arendustrend võib tulevikus muutuda suisa vastupidiseks- kui täna on rõhk supermarketitel ja hiigelkeskustel, võib tulevikus klient pigem otsida kodupoe kontseptsiooni, milleks on "7-11" tüüpi poed, mis on väiksemad, privaatsemad ja kodule lähemal," rääkis ta. Pärtel lisas, et sellise kontseptsiooni puhul peab klient arvestama küll kallimate hindadega, kuid muude riikide näidete varal kaalub mugavus selle üles.