Koenigsegg nõustus müüma osa oma aktsiaid BAICile, mis on Hiina suuruselt viies autotootja, kirjutas Rootsi uudisteportaal The Local. BAICist saaks ettevõtete vahel sõlmitud vastastikuse mõistmise memorandumile Koenigseggi vähemusosanik.

Noore inseneri Christian von Koenigseggi asutatud ja seni ainult luksautosid tootnud Koenigseggil nappis seni raha, et pankroti järel surnuist tõusnud USA autotootjalt General Motorsilt osta ära nende Rootsi tütarettevõte Saab, mis pole kaua-kaua omanikele kasumit teeninud.

"See on tähtis samm teel uue Saabi poole," kommenteeris Koenigseggi tegevjuht Christian von Koenigsegg. "Oleme välja mõelnud hea äriplaani, saavutanud tähtsa partnerlussuhte ja nüüd oleme valmis edasi minema ka ilma riigi rahastuseta."

Rootsi riik raha ei tahtnud anda, räägime hiinlastega

Varem taotles Koenigsegg Rootsi riigilt laenugarantiisid, et rahvusvahelistelt rahaturgudelt kokku laenata puudu jääv raha. Koenigseggil on puudu GMi soovitud rahast 3 miljardit Rootsi krooni (4,6 mld Eesti krooni, 412 mln dollarit). Riik aga garantiisid väga anda ei soovinud.

Praeguse kava järgi hakkaks Saab Automobile kuuluma 100protsendiliselt Koenigsegg Groupile, tehingu loodab Koenigsegg sõlmida veel enne aastavahetust.

Koenigseggil on 45 töötajat, toodab aastas 18 sportautot, millest igaüks maksab rohkem kui 15 miljonit krooni. Saabil seevastu on Rootsis 3400 töötajat ja ettevõte müüs mullu 93 000 üle kogu maailma.

Opeli saatus ikka veel lahtine

BAIC tegi tänavu pakkumise ka Opeli ostmiseks, mis kuulub General Motorsile samuti kui Saab. Kuid praeguseks on selge, et Saksa autotootjat Pekingi ettevõte endale ei saa. Kuid paistab, et BAIC ei soovinud jääda kõrvale General Motorsi Euroopa haru pärandi jagamisest.

Opeli saatust arutavad täna õhtul Saksamaa majandusminister Karl-Theodor zu Guttenbergi esindajad ühes General Motorsi nõukoguga. Saksamaa valitsus laseks Opeli hea meelega müüa Kanada päritolu autoosade tootjale Magna ja Vene pangale Sberbank, kuid GM kardab, et selle peale voolab GMi tehnoloogia Venemaale (täpsemalt Žiguli-tootjale AvtoVAZ, kellele Sberbank esialgsete kokkulepete järgi oma osaluse müüa võiks).

Nüüd on õhus mitu võimalust. Opeli võib osta hoopis teine kosilane, finantsinvestorist Belgia riskifond RHJ International, samas võib GM Opeli endale jätta või siis hoopis kinni panna.