Hiinlaste iPhone’i buum kosutas Apple’i tulemusi, kuid firmal on ka halb üllatus


Apple Watch
Apple WatchFoto: ROBERT GALBRAITH, REUTERS

Plahvatuslikult kasvanud iPhone’i müük Hiina ja ka teiste arenevate majanduste keskklassi hulgas tõstis Apple müüginumbrid analüütikute loodetust paremaks: käive kasvas aastatagusega võrreldes 27 protsenti ning puhaskasum kolmandiku võrra.

Maailma suurima turuväärtusega firma teatas, et käive kasvas majandusaasta teises kvartalis aastatagusega võrreldes 27 protsenti 58 miljardi dollarini. Analüütikud olid lootnud 56 miljardi dollari suurust käivet, vahendas Briti majandusleht Financial Times.

Käibe loodetust parema kasvu tegi võimalikuks oodatust parem iPhone’ide müük, mis kasvas 40 protsenti 61,2 miljoni ühikuni.

Suurim kosutus Apple’i tulemustele tuli Hiinast, kus käive kasvas mullu sama ajaga võrreldes 71 protsenti 16,8 miljardi dollarini. See tähendab, et Hiinast sai esmakordselt Euroopa asemel Apple’i teine suurem turg.

iPhone müük kasvas Hiinas aastatagusega võrreldes 72 protsenti, olles esimest korda parem tulemus kui USAs. „Ma ei ole varem sellist keskklassi kasvutempot näinud nagu Hiinas ja see on koht, kust meie müük tuleb,“ lausus Apple’i juhatuse esimees Tim Cook.

Ettevõtte müük arenevatel turgudel kasvas 58% ja annab nüüd firma kogukäibest veidi alla 40 protsendi.

Apple’i puhaskasum kasvas märtsis lõppenud kvartalis kolmandiku võrra 13,6 miljardi dollarini, kasvatades tulu aktsia kohta 40 protsenti 2,33 dollarini. Analüütikud olid oodanud tuluks 2,16 dollarit.

Vaatamata headele tulemustele hoiatas Apple, et marginaalid selles kvartalis vähenevad. Osaliselt sellepärast, et uue Apple Watchi marginaal on ettevõtte keskmisest madalam. Apple finantsjuhi Luca Maestri sellekohane tõdemus oli analüütikute jaoks ebameeldiv üllatus, sest seni arvati, et 350 ja 17 000 dollari vahele jääva müügihinnaga uus toode on teistest firma pakutavatest kasumlikum.