Hiiumaa ja Saaremaa parvlaevaliinidel vahetub oktoobris vedaja

 (1)
Hiiumaa ja Saaremaa parvlaevaliinidel vahetub oktoobris vedaja
Toomas Volmer

Alates 1. oktoobrist alustab Kuivastu-Virtsu ja Rohuküla-Heltermaa parvlaevaliinidel vedajana tööd Väinamere Liinid OÜ.

Ettevõte sõlmis majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumiga vastava lepingu järgnevaks kümneks aastaks tänavu märtsis.

Väinamere Liinid OÜ juhataja Urmas Treieli sõnul toob see kaasa reiside väljumisaegade mõningasi muutusi ning samuti seiga, et kõigil era- ja juriidilistest isikutest lepingulistel klientidel tuleb lepinguid ümber sõlmida,” ütles Treiel.

Lepinguliste klientide jaoks on suurim muudatus uued arveldusarve numbrid, mille kaudu hakkab alates 1.oktoobrist toimuma ülekandega arveldamine vedajaga, sealhulgas ka ettemaksete tegemine kliendikontodele. Väinemere Liinid OÜ võtab üle senise kliendibaasi koos kliendikontodel olevate saldodega.

Kliendilepingute ümbersõlmimiseks palub ettevõte täita kodulehel www.laevakompanii.ee püsiklienditsoonis asuva vastava avalduse. „Tegemist on rutiinse, kuid vajaliku toiminguga, et saaksime jätkata püsiklientide teenindamist nendega sõlmitud lepingute alusel,” lisas Treiel.

Rohuküla – Heltermaa liini sõidugraafikus toimub suurem sisuline muudatus sõiduaegade näol. Sõiduajad on kujunenud Hiiu maavalitsuse, vedaja ja tellija konsensuse tulemusena. Väljumiskellaajad on kõik seotud paaristunnile järgneva pooltunniga. Graafik varieerub hooaegade ja nädalapäevade lõikes, mõningatel nädalapäevadel on rohkem väljumisi kui teistel. Samuti on talvine graafik vastavalt riigi tellimusele hõredam.

Treieli hinnangul on graafikute uudne ülesehitus Rohuküla-Heltermaa liinil, väljumistega igal teisel pooltunnil, meeldejäävam ja paremini eristatav Kuivastu-Virtsu liini täistunni väljumisaegadest.

Piletihinnad kui ka tellitavate reiside arv määratakse majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi poolt. Tänavu reisijapiletihinnad ei muutu.

„Kõige parem on 10-aastase lepingu puhul see, et saarlased ja hiidlased ei pea selle aja jooksul muret tundma, kuidas nad mandrile ja koju saavad,” kommenteeris majandus- ja kommunikatsiooniministri nõunik Heido Vitsur. „Juba ainuüksi see fakt on väärt seda, et lugeda sõlmitud lepingut heaks. Kuid lepingul on ka teisi tugevaid külgi ja võib-olla kõige tugevam on see, et igavene kauplemine dotatsioonide muutmiseks on pandud valemisse, mis on avalik ja mida teavad kõik.”

Väinamere Liinid osaühingule makstav ühistransporditoetus koosneb kahest osast - esiteks kindel aastane baastasu ehk periooditasu, teiseks kindel summa iga teostatud reisi kohta. Seega ei ole ettevõtte kulu-ega tulubaas kuidagi sõltuv pileti- või kauba üleveohindadest ega mõjuta neid. Reisi- ja periooditasu kujutavad endast nii kütuse-, tööjõu, laeva ekspluatatsiooni- kui muude reisi teostamisel tekkivate kulude katmist. Toetusest lahutatakse maha perioodi kestel laekunud pileti- ja broneerimistasu.

Väinamere Liinid OÜ on Saaremaa Laevakompanii tütarettevõte, mis hakkab teenindama Kuivastu-Virtsu ja Rohuküla-Heltermaa parvlaevaliine ka seni liinidel sõitnud alustega Viire, Regula, Koguva, Harilaid, Scania, Ofelia, St. Ola ja Hiiumaa.