Esmaspäeva õhtuks jõudis Skanska Tekra OY töödega nii kaugele, et võis maanteeametile raporteerida: lepingulised tööd Tallinna-Tartu tee kolmel lõigul Põltsamaa ja Mäo vahel on valmis. Ühtekokku pidi Skanska Tekra remontima oktoobri lõpuks 25 kilomeetrit teed, saades selle eest 70,4 miljonit krooni, kirjutab Postimees.

Maanteeameti järelevalveosakonna juhataja Tarvi Saarse ütles, et kaks Skanska lõiku valmisid esmaspäeval ja üks lõik päev varem. Eraldi kokkulepe on Järvamaal Põhjaka sillaga, mille uueks valmimistähtajaks määrati 25. november.

Skanska ehitatud teelõigul tuleb Saarse sõnul paigaldada veel piirdeid, kuid see töö on lepinguväline.

Saarse ütles, et hilinemisel on ka objektiivseid põhjuseid, näiteks töö nädalaks seisma pannud varane lumi ning sel suvel Eestit tabanud paekillustiku defitsiit. “Kuid ettevõtja võttis riski, et peaks selleks ajaks tööga valmis jõudma,” lisas ta.

Skanska tegi taotluse, et killustiku puuduse tõttu tähtaega pikendataks, kuid maanteeamet ei pidanud seda piisavaks põhjuseks. Lisaks on maanteeametil Skanskale pretensioone asfaltkatte tasasuse kohta.

“Kohad, kus auto teel hüppab, tuleb kevadel üle kohendada. Kui hakata seda nüüd külmaga tegema, tekiks palju hullem olukord,” lausus Saarse.

Maanteeameti välisosalusega projektide büroo juhataja Märt Puusti sõnul selguvad sanktsioonid täpselt täna, kui toimub järjekordne Skanska teelõiku puudutav koosolek.

Trahvisumma arvutamisel arvestatakse kolme teelõiku eraldi, samuti teekatte ebatasasusi.

Varem on Puust öelnud, et iga hilinetud päev maksab Skanska Tekra OY-le 35.000 krooni, neli päeva seega 140.000 krooni.

“Mõned päevad jäädi hiljaks, mis seal nii väga? Parem oleks olnud, kui poleks jäänud,” ütles Skanska EMV peadirektor Jaanus Ots. Ta keeldus avalikustamast, kas firma kavatseb trahvide osas esitada proteste või taotleda nende tühistamist.

Põltsamaalt Tartu suunas teed remontinud AS Tref sai kõigi lepingus märgitud töödega hakkama tähtajaks, 31. oktoobriks. Seal käib veel põrkepiirete ehitus, kuid nende vajalikkus selgus Saarse sõnul alles tööde lõppjärgus ning neid peab Tref üles panema rohkem, kui projekt ette nägi.