“Kui vanasti võis Tallinna-Tartu suunal piraatteenuse osutamisega tegelejaid olla umbes 40-50, siis praegu on neid alles jäänud hinnanguliselt pisut üle kümne,” ütles Eesti suurima bussifirma SEBE juhatuse esimees Toivo Leht Eesti Päevalehele.

Lehe sõnul kahandas piraatteenuse osutajate arvu odavnenud bussipileti hind, millega tuli kevadel välja bussifirma Taisto. Pärast seda, kui Taisto langetas Tallinna-Tartu liinil piletihinna 50 kroonile, kadus piraatidele soodsaimalt liinilt enamus musta äri tegijaid.

Tallinna bussijaama operaatorfirma Cargobus juhatuse esimees Kalle Voogla lausus samas, et kuigi piraatteenuse osutajate arv on suve jooksul tublisti kahanenud, võib sügisel ennustada olukorra halvenemist. “Kasvõi juba sellepärast, et reisijaid on seoses kooli algusega palju rohkem,” selgitas ta.

Kui Tallinna-Tartu suunal on piraatbussijuhtide arv vähenenud, siis teisel populaarsemal liinil Tallinn-Narva mitte.

Toivo Lehe sõnul on see tingitud asjaolust, et enamus piraatteenuse osutajatest on Ida-Virumaa töötud ja see on neile ainus elatusvahend. “Reeglina sõidavad nad isiklike autodega ja nii uhkeid väikebusse kui Tartu liinil neil ei ole,” ütles Leht.

Ida-Virumaa vahet sõidab hinnanguliselt paarkümmend piraatbussijuhti.