Transporditurg on viimastel aastatel järjekindlalt kasvanud. Selle taga seisab üldine majanduskasv ja firmade kõrgem logistikateadlikkus. DPD Eesti Eesti-sisene ning rahvusvaheline pakiveomaht on stabiilselt suurenenud.

Majanduskasvu üldine aeglustumine 2008. aastal mõjutab ka transporditurgu ja selle kasvutempot. Tööjõu ja kütuse kallinemine sunnib ettevõtteid vaatama üle oma senised transpordilahendused. Samuti on endiselt oodata, et vähemaks jääb firmasid, kes paralleelselt transporditeenuse ostmisega kasutavad ka oma transporti.

Ühtaegu kõigis Baltimaades tegutsevate ettevõtete logistikastrateegiat iseloomustab ka 2008. aastal oma senise lao- ja jaotuslogistika ümberkorraldamine ning üleminek Baltimaade-ülesele kesklao- ja jaotusvõrgule. Ettevõtte jaoks tähendab kesklao põhimõtte rakendamine logistikakulude optimeerimist, samal ajal ei pikenda see lõpptarbijale tarneaegu. Selle asemel et pidada igas riigis üleval oma ladu, on mõistlik asutada kolme riigi peale üks suur keskladu, mis neid kõiki teenindab. Lõpptarbijani jõuavad kaubad kohalike väikeladude kaudu.

Baltimaade territooriumi ja turu suurust ning ostujõudu arvestades on ülebaltikumiline ladu sageli optimaalne lahendus. Ühtne keskladu võib anda pädevuse, koostöösuhete, info, tööjõu, hangete, varude ja laopinna koondamise kaudu olulist kokkuhoidu, kaotamata sealjuures midagi kaupade liikumise ajas ega paindlikkuses. Kõige suuremat kokkuhoidu annavad ülebaltikumilised hanked, ladu, tööjõud ja laovaru.

E-kaubanduse võidukäik

E-kaubanduse võidukäik paneb proovile ka kullerfirmad. Senise ettevõttelt ettevõttele (B2B) pakiveo kõrval tuleb välja arendada ka pakivedu ettevõttelt eraisikule (B2C). Praegu puudub Eesti turul – ja tegelikult ka kogu Baltikumis – arvestatav B2C-pakiveo lahendus. DPD Eestile on selle arendamine üks peaülesandeid. Ettevõttelt ettevõttele pakivedu kasvab aeglasemalt kui vedu ettevõttelt eraisikule: ärisektori oodatav aastane kasv on 15–20% ja erasektoril isegi kuni 30%.

Üks suundumusi on ka arendada järjekindlalt logistika- ja transpordiettevõtete teenuseid, depoosid ja jaotusvõrgustikku ning töötajate teadmisi ja motivatsiooni, et pakkuda klientidele kvaliteetset ja usaldusväärset teenust.  Edasi viib konkurents ja klientide teadlikkuse kasv.

Kütuseaktsiisi tõus ning energiakandjate ja tööjõu kallinemine sunnib rohkem analüüsima seniseid logistikalahendusi: oma transport versus transporditeenuse sisseostmine, õhutransport versus maismaatransport, kohalikud laod versus keskladu.

Postituru avanemine 2009. aastal mõjutab kindlasti ka kullerpostiteenuste turgu. Ehkki Eesti turg ei ole oma väiksuse tõttu uutele tulijatele ülearu atraktiivne, siis paar-kolm arvestatavat välisfirmat võib lähiaastatel siiski turule tulla.