„Martino liinileminekuga saab piduliku lõpu kogu Eesti reisirongiliikluse üleviimine uuele, kaasaegsele tasemele,“ ütles majandus- ja kommunikatsiooniminister Urve Palo.

„Kolme aastaga on toimunud revolutsioon – täielikult on välja vahetatud kogu raudteereisijateveo veerem. See on ka maailma mastaabis ainukordne ettevõtmine – mitte üheski riigis pole kogu vananenud veeremit korraga välja vahetatud, mitte üheski teises riigis pole kasutusel ainult uhiuued reisirongid – Eestis on,“ rääkis minister.

Palo sõnul on Elroni uued rongid eeskujulikud, kiired ning mugavad.

„Vagunites on pehmed istmed, kliimaseadmed ning moodne tualettruum, kuhu mahub ka ratastooliga. Vähetähtis pole asjaolu, et uute rongide põhi on perroonidega samal kõrgusel, mis teeb lapsevankri, jalgratta või ratastooliga rongi sisenemise lihtsaks,“ selgitas ta.

Palo lisas, et uued rongid on senistest tunduvalt energiasäästlikumad, mis tähendab, et Elron saab sama dotatsioonisumma eest teenindada rohkem liine ning sõita saab rohkem inimesi.

„Üks etapp on läbitud - kõik uued rongid on liinil,“ ütles Elroni juhatuse esimees Andrus Ossip.

„Mulle meeldib, mida kirjutas ajakiri Tehnikamaailm me uute rongide kohta. Uute tänapäevaste rongide saabumisega ja perroonide madalamaks ehitamisega keerati Eesti reisirongiliikluses uus lehekülg, kirjutas ajakiri. Nii ongi. Uued rongid on kogu maailma mastaabis ainulaadsed – alustades sellest, et nad on spetsiaalselt Põhjamaa-kliima jaoks projekteeritud ning lõpetades erksa värviga, mida pole ühelgi teisel rongil. Tulge rongiga sõitma!“ kutsus Ossip.