Ainuüksi selle aasta teises kvartalis 15,5 miljardit dollarit ehk 155 miljardit krooni kahjumit teeninud GM keeldub huviliste nimesid avaldamast, öeldes vaid, et arutab kaubamärgi müüki “hulga potentsiaalsete ostjatega”.
Värskeima nimena kerkis esile tööstusettevõte Russian Machines, mis valmistab ronge, lennukeid ja autodetaile. Venemaa rikkaimale inimesele Oleg Deripaskale kuuluv firma siiski teatas, et “ei ole sellisest tehingust strateegiliselt huvitatud”.
Varem kostus, et India autotootja Mahindra & Mahindra peab “algseid läbirääkimisi” Hummeri ostmiseks. Vaatlejate hinnangul oleks tegu sobiva kosilasega, sest Mahindra valmistab ka veoautosid ja maastureid. Ettevõtte põhikonkurent Tata Motors omandas hiljaaegu Fordilt Land Roveri.
Võib aga arvata, et praeguste kütusehindade juures ole just parim aeg müüa Hummerit, mille GM omandas kümne aasta eest. “Ei saa välja mõelda halvemat aega Hummeri-taolise kaubamärgi müümiseks,” nendib Spyder Automotive’i analüütik Jay Nagley. “See on suurtele korporatsioonidele tüüpiline – hüpata maasturirongile siis, kui see on moes, ja üritada müüa hetkel, mil rattad on lõplikult alt pudenenud.”
Juunis müüdi 2000 Hummerit – tublisti vähem, kui tippaegadel. GM-i meelest aga ei tohiks kaubamärki veel maha kanda. “Mitte kõigil ei ole käepärast suurepäraseid teid ning siis ei aita ükski kaubamärk paremini kui Hummer,” ütles GM-i esindaja Joanne Krell. “Nende puhul, kes ostsid selle pigem iha kui vajaduse ajel, näeme tagasilööki, sest maitse muutub. Kuid me ei tohi sellest liiga õhku täis minna ja öelda, et Hummeri taolist maastikuautot enam vaja pole.”
GM usub, et leiab kellegi, kes suudab “maksimeerida kaubamärgi potentsiaali” paremini, kui selle praegune omanik. Analüütikute hinnangul peab ostjal olema sügav rahakott ja suurima tõenäosusega pärineb ta Venemaalt, Hiinast või Indiast.