Kümme Volvo ja Scania bussi on maavalitsuse bilansis ning maavalitsuse töötajad olid eile jahmunud, kui nägid sõidukõlblike transpordivahendite asemel rüüstatud rauakola. Bussidelt oli maha võetud mootoreid, käigukaste, esipaneele, laternaid, akusid, korralikud kummid asendatud vanadega jne.

"Mina ei tea midagi, sest mina pole siin mitte keegi," vastas 8. augustini Järve ATP direktorina töötanud Eduard Härg küsimusele, miks on bussid rüüstatud ja kuhu on kadunud varuosad. Härg kinnitas Põhjarannikule, et tema ei saa nende busside juures kogu aeg seista ja valvata ning samuti polnud tema käsutuses raha, et bussidele valve palgata. Bussifirma territoorium, mida praegu kasutab AS Järve Bussipark, on ESSi valve all ning võõraid sinna ei lasta.

"Kuna need bussid on maavalitsuse bilansis ning meil oli juba tükk aega selline informatsioon, et neid tassitakse varuosadeks laiali, siis otsustasime neile täna järele tulla," lausus nähtust s^okeeritud Ida-Viru maavalitsuse peaspetsialist Valentina Lunina. "Aga need pole enam mingid bussid."

Lunina sõnul kutsus ta kaasa ka bussifirmade Ekspress Auto L ning Angiras esindajad, et nad spetsialistidena oskaksid hinnata busside seisundit ning aitaksid need minema transportida. Lunina ütles, et busside bilansiline jääkväärtus on umbes 1,7 miljonit krooni. OÜ Ekspress Auto L juht Anatoli Listov lausus, et kuigi ühe lõõtsata bussi väärtus võib olla 150.000-200.000 krooni, läheks nende taastamine palju kallimaks.

Ida-Viru maasekretär Eduard East ütles, et esimese sammuna pöördub maavalitsus ilmselt Järve ATP pankrotihalduri poole kahjunõudega. Samuti palutakse pankrotihalduril hinnata, kas tegu oli seadusevastase tegevusega.

Järve ATP pankrotihaldur Terje Eipre ütles, et need bussid pole üldse Järve ATP vara ning temale pole keegi neid üle andnud. "Seetõttu puudub mul igasugune huvi nende busside vastu ning ma ei näe mõtet seda olukorda ka kommenteerida," lausus ta.

Kuuldes, et maavalitsus plaanib esitada talle nõude tekitatud kahju hüvitamiseks, lausus Eipre: "Kui nad suudavad tõendada, et pankrotihaldur on kahju tekitanud, siis loomulikult tuleb see kõne alla. Aga katsugu nad seda tõendada."

Kevadel, kui Järve ATP keeldus maavalitsusele busse tagastamast, võeti firmalt politsei abiga ära kümme bussi. Maavalitsus otsustas bussid ära võtta, sest Järve ATP oli need andnud uuele firmale Järve Bussipark.

Ida-Virumaa bussifirmad said Rootsi riigilt abiprogrammi raames 63 bussi ning rootslased näitasid kohe algul üles vastumeelsust Järve ATPle busside andmise vastu. Lunina sõnul ei tahtnud Rootsi pool sellele firmale busse anda pärast seda, kui nad olid tutvunud firma majandustegevusega.

"Neid busse tahtsid ka teised Eesti maakonnad, kuid kõik nad tulid lõpuks ikkagi Ida-Virumaale," rääkis Lunina, kes ei tea, kuidas rootslastele silma vaadata, kui nad oma abibusside käekäigu vastu huvi tundma hakkavad.

Praeguseks on võlausaldajatele ligi 13 miljonit krooni võlgneva Järve ATP pankrot välja kuulutatud, kuid suurem osa varast jõuti enne pankrotimenetlust ära kantida. Keskkriminaalpolitsei uurib praegu Järve ATP varaga toimunud tehingute seaduslikkust ning on selleks algatanud kriminaalmenetluse.