Idufirma Ziticity tahab Eestis teha revolutsiooni kulleriteenuse valdkonnas

 (8)
Idufirma Ziticity tahab Eestis teha revolutsiooni kulleriteenuse valdkonnas
Foto: Ziticity

Leedust alguse saanud ja Eesti investorite toel oma teenuseid arendav iduettevõte Ziticity lubab pakkuda konkurentsi suurtele Omniva-laadsetele kullerfirmadele ja toiduvedajatele nagu Wolt ja Bolt, viies kullerteenuste turul läbi analoogse revolutsiooni, nagu toimus taksonduses, kui turule sisenesid sõidujagamisteenuse pakkujad.

Ziticity kaasasutaja ja tegevjuhi Laimonas Noreika sõnul on Eesti e-poodidel kauba kohaletoimetamise osas veel kõvasti arenguruumi. „Eesti kliendid on harjunud, et isegi samas linnas asuvast e-poest kaupa tellides tuleb pakki oodata mitu päeva. Sageli kulub pakiautomaadi teate saamiseks koguni nädal. Suuremates riikides, näiteks Prantsusmaal või USA-s, ei tuleks nii pikk ootamine kõne allagi - kliendid on harjunud saama kauba koduuksel kätte samal päeval või isegi sama tunni jooksul," lausus Noreika.

Ziticity pakub ukselt-uksele kullerteenust e-poodidele ja restoranidele. Ingliskeelse nimega last mile delivery on mujal maailmas väga populaarseks osutunud teenus, mille eesmärk on kiirendada kaupade jõudmist laost kliendi koju, vähendades seejuures kauba müüja logistikakulusid. Ziticity on Eesti turul esimene sellise teenuse pakkuja, mille keskmine ukselt-uksele kullerteenuse aeg Tallinnas on 37 minutit.

„Restoranipidajatel tuleb maksta suurtele toiduvedajatele nagu Wolt või Bolt hirmkallist vahendustasu 24-28 protsenti tellimuse hinnast, mille tõttu pole restoranil tegelikult võimalik koju tellitud toidult kasumit teenida. Alternatiivina on osad restoranid arendanud endale oma online-tellimuste platvormi, kuid väikeettevõtte jaoks on sellise IT-süsteemi arendamine ja ülalpidamine samuti väga kallis. Siin pakubki lahendust Ziticity - anname restoranipidajatele kasutada valmis platvormi, mille integreerimine on väga lihtne ja kordades soodsam kui suurte toiduvedajate teenus või oma IT-süsteemi arendamine. Teise valikuna pakume võimalust integreerida Ziticity lahendus restorani veebilehe külge, mis sobib paremini juhul, kui toidutellimusi on väga palju," selgitas Noreika restoranidele pakutavaid lahendusi.

Seotud lood:

Kui restoranidest toidu kojuveoteenuse turul on peamiseks probleemiks kallis hind, siis e-poodide puhul on põhiprobleemiks aeglane teenus. Noreika sõnul on Eesti kliendil sisuliselt kaks valikut - kas leida aeg, et minna füüsilisse kauplusesse ise kohale ja saada kaup kohe kätte või tellida tooted e-poe vahendusel mugavalt koju, kuid leppida ootamisega. „Mõne aasta jooksul Eestis jõuliselt arenenud pakiautomaatide võrgustik on küll muutnud e-poodidest tellimise senisega võrreldes mugavamaks, kuid paki kättesaamine võtab endiselt väga kaua aeg. Ma ei näe ühtki põhjust, miks Eesti kliendid ei võiks kasutada oluliselt kiiremat uksest-ukseni kullerteenust, mis on paljudes teistes Euroopa riikides saanud turustandardiks. Selline teenus annab eelise nii klientidele kui ka kohalikele e-poodidele, mis võitlevad tihedas konkurentsis rahvusvaheliste hiidudega, nagu Amazon või AliExpress."

Noreika tõi näiteks tuntud brändikaubad, tehnikatooted, kodusisustuskaubad, aga ka rõivad, jalatsid, mänguasjad ja toit ehk kõik kaubad, mida on võimalik tellida e-poest: „Üldjuhul on kliendid alati valmis maksma paar eurot uue nutitelefoni või kingapaari kojuveo eest, eeldusel, et nad saavad tellitud kauba kohe kätte ja hoiavad kokku kaupluse külastamisele või paki ootamisele kuluva aja."

Ziticity ukselt-uksele pakiveo hind e-poest tellivale kliendile algab 1.99 eurost +km ja see jääb samasse suurusjärku pakiautomaadi hinnaga, kuid teenus on oluliselt kiirem ja mugavam. Ziticity teenus on integreeritud e-poe külge, näiteks saavad seda Eestis kasutada Tele2, Douglase, Membershopi ja Euroapteegi kliendid.

Restoranidele, lillepoodidele jt pakutav on-demand ehk nõudmisel-teenuse hind algab 3,99 eurost + km tellimuse kohta, kusjuures tellimise hind on sama üle kogu linna. Ziticity kaudu toidu tellimiseks tuleb kliendil minna restorani kodulehele ja valida sealt kulleriga kojuvedu. Eestis pakuvad teenust näiteks restoranid Chakra ja SushiShop, Tassikoogid, lillepood Kolm Lille ja peenjoogivabrik Nudist.

Ziticity on 2017. aastal Leedus asutatud jagamismajanduse ideel põhinev kullerfirma, millel on kontor ka Tallinnas. Iduettevõtte eesmärgiks on pakkuda konkurentsi suurtele kullerfirmadele nagu Omniva, DPD jt ning võimaldada restoranidele odavamat toiduvedu kui Wolt ja Bolt. Eelmisel aastal kaasas Ziticity Eesti ja Leedu investoritelt ja investeerimisfondilt Superangel 315 000 eurot. Superangeli eesotsas on teiste seas Rain Rannu ja Marek Kiisa.