"Kui veel eelmisel aastal sai keskmine eestlane aastas postiga alla viie paki, siis praeguseks läheneb vastav näitaja juba seitsmele," teatas Itella SmartPOSTi tegevjuht Risto Eelmaa. Seda hüppelist kasvu märgib ka ettevõtte mullune pakimahtude suurenemine 35% võrra.

TNS Emori poolt läbiviidud Eesti inimeste pakisaatmise harjumusi kaardistav uuring kinnitas, et saadetiste kättesaamise viisi osas on inimeste eelistused viimase paari aastaga teinud läbi sisulise muutuse. "Postkontorid on pakkide kättesaamissageduselt tõrjutud kindlalt kolmandale positsioonile.

Klient tahab otsustada paki kättesaamise koha

Kojukande vaikselt kahanev trend ning pakiautomaatide populaarsuse kasv viitavad inimeste kasvavale soovile otsustada ise, kust ja millal pakk kätte saadakse," täpsustas Eelmaa.

Pakiautomaatide kõige aktiivsemad kasutajad jäävad Eestis vanusegruppi 15-34 eluaastat. "Tegemist on kõige enam veebipoodidest oste sooritava vanuserühmaga. Huvitav on siinjuures see, et võrreldes eelmise aastaga on plahvatuslikult kasvanud just välisriikidest tellitavate pakkide hulk. See näitab, et Eesti e-kaupmehed peavad täna tõsiselt tööd tegema, et Eesti tarbija neid eelistaks," tõdes Eelmaa.

"Virtuaalsesse ostukeskonda suunab inimesi üha enam ostmisviisi mugavus, sõltumatus ajast ja kohast, kauba kättesaamise mugavus ning  usalduslik suhe mõne kindla kaupmehega," ütles Eesti e-kaubanduse liidu tegevjuht Merle Kangur. Viimase paari aastaga on Eesti e-ostjaskonna osakaal rahvastikust võrreldav muu Euroopaga. "Eelmisel aastal sooritas läbi interneti Eesti või välismaa e-poest mõne ostu praktiliselt iga teine eestlane," täpsustas Kangur.