Tema sõnul oli kriisi ajal hästi näha, kui ei kiirustatud esimest töökohta kohe vastu võtma, kirjutas Läti Delfi.

Teiseks meenutas ta, kuidas enne kriisi olid ettevõtjad valmis tööle võtma keda iganes ning isegi siis leidus pikaajalisi töötuid.

Eesti töötukassa teenuste osakonna peaspetsialisti Mariliis Niidla Eestis nii tõsist probleemi ei näe. Tema sõnul oleks konkreetseid valdkondi või ametikohti, kus töötud eelistavad tööd teha ja kus mitte oleks meelevaldne välja tuua.

"Iga töö jaoks on olemas spetsialist ning Eesti töötukassa eesmärgiks on tööandjad ja sobiv tööjõud omavahel kokku viia," sõnas Niilda Delfile.

Teatud valdkondade laiaulatuslikkusest - näiteks klienditeenindus, ehitus - saavad paratamatult mõjutatud tema sõnul ka statistilised näitajad.

"Äsja töötuks jäänute puhul võib selgemalt näha juba väljakujunenud ootusi uuele töökohale ning teatud palgasoove, kuid sellest hoolimata ollakse paindlikud ning valmis vastavalt tööturu olukorrale kohanduma," rääkis Niidla.

"Ebareaalseid palgaootusi võib pigem näha inimeste puhul, kellel soovitud töövaldkonnas puudub kogemus või kes pikka aega ei ole tööturu hetkeolukorraga kursis olnud."

Vastavalt tööandjatelt saadud tagasisidele ollakse enamasti Niidla sõnul valmis enda teadmisi ja oskusi täiendama ning palgaootusi reaalsusega vastavusse viima.