Ilon Wikland ristis Tallinki uue laeva Victoria I-ks

 (17)
Ilon Wikland ristis Tallinki uue laeva Victoria I-ks
Tallink

Tallink võib lasta ehitada veel ühe laeva Uus laev annab tööd 400 inimesele
Astrid Lindgreni raamatute illustraatorina tuntuks saanud Ilon Wikland ristis eile Soomes Aker Finnyardi laevaehitustehases Tallink Grupi uue reisilaeva Victoria I-ks, uus laev hakkab teenindama järgmise aasta kevadel Tallinna-Stockholmi liini.

“Sinu nimeks saagu Victoria. Jumal olgu armuline sinu mereteedel,” lausus Wikland enne ‰ampanjapudeli purukslöömist vastu laeva keret. Ristimistseremoonia järel keerasid Tallinki ja Aker Finnyardi juhid lahti kraanid, mis avasid vee sissevoolu laevaehitusdokki.

Victoria I on 2002. aastal valminud reisilaeva Romantika sõsarlaev. Tallink ja Aker Finnyards sõlmisid valmiva reisilaeva ehituseks lepingu eelmisel aastal. Aker Finnyardi juhatuse esimees Yrjö Julini sõnul võib iseloomustada uut laeva sõnadega luksus ja mugavus.

Laev mahutab 2500 reisijat ning laeval on 740 kajutit. Võrreldes Romantikaga on muudetud laeval asuvate baaride ja restoranide disaini ning suurendatud on luksklassi kajutite ja sviitide arvu. Aluse pikkus on 193 meetrit ning laius 29 meetrit. Neli diiselmootorit annavad laevale 22-sõlmelise kiiruse.

“Täpselt üks aasta ja üks päev tagasi sõlmiti Aker Finnyardi ja Tallink Grupi vahel leping uue laeva ehitamiseks. Nüüd, aasta ja üks päev hiljem on laev oma kuju saanud ning valmis vette laskmiseks,” lausus Julin.

Samas pole välistatud, et lisaks Romantikale ja Victoria I-le võib Tallink tellida veel ühe säärase laeva. Tallink Grupi nõukogu esimees Enn Pandi sõnul peab laevafirma aga enne valmiva laeva tööle panema. Otsus selle kohta, kas laevafirma veel ühe aluse ehitamist alustab, langetatakse järgmise aasta sügisel.

Eesti laevafirma juhtide sõnul Tallinki nime Rootsis nii ei tunta nagu Soomes. Selleks kavandab firma mahukat kampaaniat Rootsis, eesmärgiga teha firma nimi rootslastele tuntuks.

Tallinki juhtide ootused uue laeva eduka liiniletuleku osas on samas suured. Seda enam, et mitu aastat pole Tallinna-Stockholmi liinile ühtegi uut reisilaeva tulnud. Mugavat ja luksuslikku Victoriat peetakse seetõttu just rootslaste nõuetele vastavaks.

Tallink ja Aker Finnyards sõlmisid 150 miljonit eurot maksva laevaehituslepingu aasta aega tagasi Stockholmis. Laeva ehitust finantseerib osaliselt Saksa pankade sündikaat, mida juhib HSH Nordbank.

Seoses uue laeva liiniletoomisega loob laevafirma tuleva aasta kevadeks 400 uut töökohta, praegu annab firma tööd 2000 inimesele. Tallink Grupp on viimase viie aastaga investeerinud Eesti majandusse 6,2 miljardit krooni.