Eesti Raudtee juhtkonna liikmed Kaido Simmermann ja Priit Haller ja nõukogu esimees Tõnis Haavel andsid ülevaate ettevõtte praegusest seisust, hindasid majanduskriisi mõju transiidile ja laiemalt kaubaveole, ning esitlesid tulevikku suunatud investeeringute plaane. Riigipeale tutvustati ka raudtee liiklusjuhtimiskeskust ning Muuga veduridepood, teatas presidendi kantselei.

Kohtumisel Eesti Raudtee pikaajaliste töötajatega tänas president Ilves neid pühendumise eest: „Vajame teie kogemusi ja elutarkust mitte ainult raudtee-valdkonnas, vaid ka üldisemalt.“

Kohtumisel andis riigipea üle kodanikutunnistuse Eesti Raudtee kauaaegsele tublile töötajale Maia Tislerile.

Päeva teises pooles tutvus president Ilves AS-iga Tallinna Sadam, mis koosneb viiest sadamast – Vanasadam, Muuga sadam, Paldiski lõunasadam, Paljassaare sadam ja Saaremaa sadam. Ettevõtte nõukogu esimees Neinar Seli ja juhatuse liikmed Ain Kaljurand ning Allan Kiil tutvustasid laevajuhtimiskeskust, sadamaterminale ning näitasid Muuga sadama ja Vanasadama arendatavaid territooriume.

„Eesti areng sõltub otseselt meie ühendusteedest – nende kvaliteedist ja mitmekesisusest,“ ütles president. „Seetõttu oli rõõmustav näha, et nii Tallinna Sadamal kui Eesti Raudteel käsil mitmeid aastaid, isegi aastakümneid ettepoole vaatavaid projekte ning investeerimisplaane.“

Riigipea hinnangul on ka selge, et omavahel ei konkureeri mitte sadamad vaid transpordikoridorid: „Sadam ja raudtee on tihedalt seotud ning Eestil on välispartneritele pakkuda unikaalne võimalus, sest tänu meie territooriumi väiksusele paiknevad kõik transpordiliigid – sadam, raudtee, maa- ja õhuteed - lähestikku.“