Baltimaade elanikest on venelased varmamad kasutama pealetungiva vanaduse vastu võitlemiseks ilukirurgiat, näitas turu-uuringute kompanii ACNielsen ülemaailmne küsitlus.

48% interneti kaudu küsitletud venelastest, 37% kreeklastest ja 35% baltlastest vastas, et nad kaaluksid vanemas eas kirurgilise iluoperatsiooni võimalust. Skaala teise otsa jäävad Hongkong, Indoneesia, Malaisia ja Jaapan, kus üle 90% vastanuid teatas, et ei kavatse ilukirurgiaga vananemist tõrjuda.

Jutuks olev raport käsitleb tarbijate suhtumist vananemisse. Nüüdseks on 40. eluaastatest saanud 30-ndad, 30. eluaastatest 20-ndad ja 60. eluaastatest uus keskiga, võtab ACNielsen kokku uuringule vastanute seas valitseva hoiaku.

Passi järgi noortest – 15–24-aastastest – nõustus nende hüüdlausetega küll veidi alla poole vastanuid, aga see-eest on vanemad generatsioonid ise oma nooruslikkuses üsna veendunud. Näiteks 35–44-aastastest 70% nõustus väitega, et tänapäeva 40-aastased elavad nagu varasemad 30-aastased. Üldiselt nõustusid naissoost vastajad veidi sagedamini väitega, et praegu elatakse nooruslikumat elu kui vanasti samas eas.

Uued lahendused

“Muutunud on mõisted “noor täiskasvanu”, “vana” ja “keskealine”, samuti elustiil ja käitumine, mida peetakse neile elujärkudele kohaseks. Vanad stereotüübid lõhutakse ning ettevõtjad peavad leidma uusi viise oma sihtturuga suhtlemiseks,“ kommenteeris David McCallum ACNielsenist.

Kõigeks inimesed nooruslikkuse nimel siiski valmis ei ole. Venelastest on küll peaaegu pooled valmis ilukirurgiaks, et noorem välja näha, kuid maailmas keskmiselt on see protsent vaid 20 – s.t 80% küsitletuid ei taha oma väljanägemist kirurgi abiga noorendada.

Kuid uuringud on selgitanud, et teismelistele ja 20-aastastele on ilutööstuse jõupingutused selget mõju avaldanud.

Stiil

Skandinaavlased suhtuvad ilutoodetesse jahedalt

••  93% hispaanlasi ostab tervise- ja ilutooteid, näitas ACNielseni internetiküsitlus. Edetabeli teises otsas on Põhjamaad – üle 40% norralasi, rootslasi ja taanlasi väitis tänavu kevadel korraldatud küsitluses, et nad ei osta selliseid tooteid.

••  Suurenenud survet hea välja näha tunnistas ligi kolm neljandikku kõigist 41-s maailma riigis küsitlusele vastanuist. Ühtaegu kinnitas kaks kolmandikku vastanuid, et nad ei ole hakanud ilutoodetele ja -protseduuridele varasemast rohkem raha kulutama. Soomlastest, kanadalastest ja ungarlastest ütles seda koguni 80%.

Kes püüab olla alati stiilne, kes mitte?

Kümme riiki, kus püüe

olla kogu aeg stiilne on kõige suurem

(jah-vastuste %)

Brasiilia    87

Portugal    79

Kreeka    76

Hiina    70

Belgia    69

Türgi    69

Venemaa    65

Prantsusmaa    64

Argentina    62

Malaisia    58

Kümme riiki, kus

püüe olla kogu aeg

stiilne on kõige väiksem  (jah-vastuste %)

Hongkong    79

Norra    76

Uus-Meremaa    69

USA    69

Austraalia    67

Taani    65

Kanada    64

Suurbritannia    63

Austria    62

Soome    62