INTERVJUU | Piret Mürk-Dubout selgitab, miks ta Tallinna Lennujaamast lahkub

 (104)
INTERVJUU | Piret Mürk-Dubout selgitab, miks ta Tallinna Lennujaamast lahkub
Piret Mürk-DuboutFoto: Rauno Volmar

Tallinna Lennujaama juht Piret Mürk-Dubout, kes aprillis asub tööle Tallinki juhatuses, ütles Ärilehele antud intervjuus, et täitis praegusel ametikohal endale seatud eesmärgid.


„Ega ükski pakkumine ei tule täpselt siis kui seda vaja on. Lahkumine on emotsionaalselt alati kurb ja ei ole väga kerge," sõnas ta ja lisas, et läbirääkimised Tallinkiga kestsid kaua.

Miks otsustasite liikuda edasi Tallinkisse?

Piret Mürk-Dubout: Kui ma Tallinna Lennujaama juhatuse esimeheks tulin, siis oli mul kaks selget eesmärki. Esimene oli parem ühendatavus Euroopaga ja luua lennuettevõtjate portfell, mis oleks võimalikult mitmekesine ning riskivaba. Mul on väga hea meel öelda, et eelmise aasta lõpuks saavutasime kolme miljoni reisija taseme. See on rekordiline.

Teine eesmärk oli juhtida ning juurutada küllaltki mahukas investeerimisportfell. Meil olid lennuliiklusala ja terminali arendused. Meil oli ülikiire ja ennatlik ettevalmistus Euroopa Liidu eesistumiseks, mis liikus kaheksa kuud varasemaks. Ka see investeeringute maht on tänaseks realiseeritud. Miks ta oli oluline? Väga palju on olnud tööd lennujaama kasumliku ja jätkusuutliku tegevuse tagamiseks kõigi investeeringute planeerimisel. Ja meil on olemas ka kindel plaan, kuidas lennujaama infrastruktuuri laiendamine ja kõik jätkuvad investeeringute kavad järgmisel 20-25 aastal tuleks realiseerida. Pikaajaline plaan on olemas.

Seotud lood:

Ega ükski pakkumine ei tule täpselt siis kui seda vaja on. Lahkumine on emotsionaalselt alati kurb ja ei ole väga kerge. Kui mõtlesin kahe eesmärgi peale, kui palju nendest on täidetud ja kas on olemas ka pikaajalised plaanid kuhu arenguga edasi liikuda, siis jõudsin lõpuks selle otsuseni, et olen valmis ise edasi arenema ja uutele ootustele vastama.

Umbes kuu aega tagasi andsite Ärilehele intervjuu, kus rääkisite tulevikuplaanidest seoses lennujaamaga. Kas Tallinki pakkumine tuli siis viimase kuu jooksul?

ee on õhus olnud mõnda aega. Läbirääkimised on käinud küllaltki pikalt. Töötan lennujaamas aprillini ja seisan iga päev ja tund selle ettevõtte tuleviku nimel.

Kui kaua läbirääkimised siis kestsid?

Kuu või paar olid läbirääkimised. Ma juhin praegu ettevõtet, mis on väga heas korras. Tipus olevast ettevõttest ei ole kerge lahkuda.

Millega Tallink Teid üle meelitas?

Me oleme kokku leppinud, et mina hakkan vastutama Tallinki rahvusvahelise müügi ning turunduse eest kõigis viies riigis; pardateenuste kvaliteedi arendamises, mis seostuvad uute tehnoloogiliste väljakutsetega ja kindlasti kogu Tallinki kaubanduse arendamise eest. Hetkel on Tallinki tax-free kaubandus maailmas 12. kohal. Kindlasti loodame areneda ja uusi väljakutseid võtta ka selles valdkonnas. Ja viimane valdkond, mida mainiksin, on vastutustundliku ettevõtte strateegia arendus ning juurutamine. Ka see on minu jaoks väga oluline. Nagu lennujaam omab Eesti riigi jaoks suurt missiooni Eesti väravana, nii ka Tallink ühe suurima Eesti firmana omab väga suurt potentsiaali.

Need faktorid siis meelitasid Teid Tallinki poole?

Otsus tuleb lõpuks vastu võtta üht või teistpidi. Nagu ma ka ütlesin, iga lahkumine on emotsionaalselt keeruline. Aga võib-olla on täna siiski õige hetk anda korras, tugev, jätkusuutlik ja selge tuleviku väljavaatega ettevõte uuele tugevale juhile.

Ehk siis lennujaama puhul täitsite kõik eesmärgid, mille olite enda jaoks seadnud tööd alustades?

Tänu meeskonnale ja kiirele tegevusele võin nii öelda. Ja veidi isegi enam. Suur rahvusvaheline tunnustus, mis meil eelmisel aastal õnnestus saada - Euroopa parim lennujaam kuni viie miljoni reisija kategoorias - see oli väga tähtis kogu lennujaama meeskonnale. Ja see võimaldas meil palju tugevamalt positsioneerida rahvusvahelisel turul ja ka müügitegevuses.

Millised on Teil praegu konkreetsed mõtted või ideed, millega tahate Tallinkis tegeleda?

Ma vahetan jälle valdkonda. Kui lennujaama tulin, siis tulin ka lennundusvälise inimesena. Kõigepealt tuleb teha endale sektor selgeks. Sama hakkan tegema Tallinkis - sektori regulatsioonid, väljakutsed, konkurentsipilt. Ja teine, mis on kõige olulisem, hakkan kohtuma kõikide uute kolleegidega, oma meeskondadega erinevates riikides ja teen nii nagu lennujaamas alustades. Vaatame millesse hetkel inimesed usuvad ja leiame ühise visiooni, millega edasi minna.

Kas eraettevõttesse siirdudes ootate sealt rohkem vabadust kui on praegu Tallinna Lennujaamas?

Tallinna Lennujaamas on olnud palju arengu- ja tegevusvabadust. Tulin Tallinna Lennujaama börsiettevõttest. Olin eraettevõtluses olnud 16-17 aastat. Ja ma kindlasti tunnustan kogu lennujaama meeskonna väga tugevat tööd ning arengut selle pea kolme aasta jooksul. Tunnen eraettevõtlust, tean börsifirma hingeelu ja olen valmis uuteks väljakutseteks ning arenguks erasektoris.

Teil on juhtimisvaldkonnas palju kogemusi. Kuidas Te end juhina hindate ja millistest põhimõtetest lähtute?

Eks kõige parema hinnangu juhile annavad ikkagi töötajad. Minu jaoks on juhtimises oluline selge visioon, selge kommunikatsioon, ühtsus ja usaldus. Usaldus on see, mis tagab, et me liigume õiges suunas. Ja kindlasti motivatsiooni ja pühendumuse tekitamine. Kui usud eesmärkidesse ja on ühtne visioon, siis tekib ka uus energia, pühendumus ja kirg, mis ettevõtet edasi viivad.