Järgneb intervjuu Tulika takso juhi Anne Rebasega:

Tallinnas on selgelt liiga vähe taksosid ning liiga palju  erihindadega firmasid. Miks ei suudeta nõudlus-pakkumine süsteemis piisaval hulgal autosid tänavale tuua?

Ei saa nõustuda Teie väitega et Tallinnas on taksosid liiga vähe. Taksode nõudlus ületab pakkumise teatud juhtudel, mis moodutab teenuse pakkumise ajast meie hinnangul 10-15 protsenti. Majanduslikult oleks hukatuslik võtta eesmärgiks teenuse ülepakkumine sõltumata ajahetkest.

Kui kaugel võiks olla kokkulepe, et kõik taksofirmad hakkavad sõitma sama hinnaga ning saavad kaardimaksed?

Sellist kokkulepet või kartelli ei ole kunagi arutatud ja ei ole seatud ka eesmärgiks. Võimaliku kokkuleppe sõlmimisel on kaotajaks ennekõike tarbija. Kaardimaksete võimalikkust taksodes ja ka muudes valdkondades ei saa teha ettvõtjale kohustuslikuks kuna teenusega kaasnevad kulud, kuid täna on ka selles valdkonnas hakanud jää liikuma, põhjuseks SEB panga üliatraktiivne pakkumine GSM kaarditerminalide rendile.

Olen pannud tähele, et massiliselt on tekkinud libataksosid ehk FIEsid, kelle  hinnad ning kvaliteet on kohutavad. Miks ei suuda MUPO kehtestada süsteemi, et taksonduses mingigi kord luua?

Jällegi väärarusaam FIE ei võrdu libatakso. Tulika Taksos kaubamärki kasutavatest taksojuhtidest 90 protsenti on FÜÜSILISEST ISIKUST ETTEVÕTJAD, kes on sõlinud meiga kostöölepingud ja nad kindlasti ei ole libataksod. Probleemiks on Tallinnas autod ,kes pakuvad taksoteenust juhiga autorendi nime all. MUPO töökvaliteeti ei võtaks heameelega kommenteerida vaid ühineks üldlevinud arvamusega selle organisatsiooni olemasolu vajalikkusest.

Leidsime linnast takso, mille kilomeeter maksis 2,68 eurot, sisseistumine oli 10 eurot ning ajatariif 58 eurot. Kas selline teenusehind on normaalne ning kuidas seda reguleerida ?

Selline teenuse hind ei ole normaalne ja esineb Tallinnas sagedusega umbes kuni 50 autot, kellede ohvriks paraku langevad Tallinna külastavad turistid. Probleemile head lahendust ei ole olemas kuna vabaettevõtlusele ei saa piiranguid seada. Täna on küll Tallinna linn algatanud seaduseparandus ettepaneku „Ühistransporiseaduse“ uude redaktsiooni, mis näeks ette kohalikele omavalitsustele võimaluse kehtestada hinnalagi taksondussektoris, aga veel kord see on mõte ja ettepanek mille realiseerumine ei oma 100 protsenti garantiid.

Palju on võrreldud taksoteenusevaldkonda Metsiku Läänega, kus toimuvad suhteliselt jubedad ja hämarad mõjuvõimuvõitlused. Vastab see tõele?

Ei vasta tõele, kogemused puuduvad.

Kas peaks olema mingi kindel reeglistik millele peaks takso vastama  - auto seisund sest ja väljast, taksojuhi riietus, teenuse hing,  mugavus ja nii edasi?

Reeglistik on juba täna olemas Tallinna taksoveo eeskirja kujul, kus on esitatud nõuded nii taksodele kui ka taksojuhtidele. Taksode ülevaatust mis on kehtestatud sagedusega 1 kord aastas teostavad maanteeameti tehnoülevaatuspunktid samasuguse kvaliteetidiga naga tehakse tava autoülevaatust. Juhtide üle järelevalve on pandud aga MUPO´le.

Kui suur on täna Tulika poolt Tallinna linnale makstav "kümnis" teenuse osutamise eest? On selle maksmisest midagi kasu ka ehk et kas linn pakub vastu nii öelda reguleeritud valdkonda?

Tulika Takso ei maksa Tallinna linnale „kümnist“. Ainukesed maksed mida linnale tehakse on lõivud taksoveolubade ja sõidukikaartide vaäljastamise eest ja taksopeatuse igakuine rendimakse, mille oleme võitunud läbi avaliku konkursi.