Riigikantselei EL-i sekretariaadi digilahenduste nõuniku Valdek Lauri sõnul on isejuhtivate sõidukite tehnoloogia kiires arengus ning iga areng nõuab investeeringut.

"Pilootprojekti maksumus oli ligikaudu 100 000 eurot, millest kaks kolmandikku katsid partnerid erasektorist. Isejuhtivad bussid tõi kohale transpordiettevõte DSV, Milrem tasus operaatorite palgad, projekti aitasid rahastada Tallink, Microsoft Eesti ning Guardtime. Busside liikumistrassi valiku ja ettevalmistamise eest vastutas Tallinna transpordiamet koos Tallinna kommunaalametiga, busside tänavale lubamiseks vajalikud ettevalmistused toimusid koostöös maanteeameti ning majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumiga," ütles Laur.

"Kuna me räägime hetkel ühekordsest pilootprojektist, kus kogu infrastruktuur, toimimisloogika ja opereerimine tuli nö nullist välja töötada, ei ole selle maksumust kohane võrrelda aastakümnete jooksul välja töötatud ja toimiva ühistranspordisüsteemiga," sõnas ta.

Lauri sõnul oli Tallinna pilootprojekt õppeprotsess nii bussifirmale, operaatorile kui ka Eesti ametkondadele ning kõik osapooled on seda investeeringut väga kasulikuks hinnanud.

"Sama tagasiside on olnud ka meie partneritelt. Bussifirma Easymile sai Eestis katsetada uudseid marsruute ja sõidumudeleid ning kogus liinil toimunust infot iga päeva ja kilomeetri kohta. Easymile jäi nii õppeprotsessi kui ka projekti raames olnud koostööga niivõrd rahule, et sooviks heameelega ka edaspidi Eestis busse testida," ütles ta.

Lauri sõnul motiveeris toetajatest näiteks küberturbega tegelevat tarkvaraettevõtet Guardtime huvi panustada huvitava uue tehnoloogia arengusse ning kogemusega jäid nad samuti rahule. Tallinki hinnangul on aga oluline panustada innovatsiooni transpordi valdkonnas.