„Tarbijatel ei ole enam usku tulevikku,“ ütles tarbijategrupi Adiconsumi peasekretär Pietro Giordano. Võrreldes mullusega võib tänavu jõulumüük kukkuda kuni 15 protsenti, mis on suurim kukkumine alates II maailmasõjast, vahendas aripaev.ee.

Paljud Itaallased kulutavad tredicesima ehk detsembriboonuse (nn. 13. kuupalk) seekord arvete maksmiseks selle asemel, et osta jõulukingitusi, jätkas ta. Need, kes saavad endale kulutusi lubada, ostavad vähem või jahivad allahinnatud Gucci käekotte.

Itaalia peaminister Mario Monti teeb teatavaks 30 miljardi eurose säästupaketi, mis näeb ette pensionile mineku ea tõstmist ja näiteks maksu luksuskaupadele.

Deloitte uuringu kohaselt võivad itaallased vähendada eelarvet 2,3 protsendi võrra 625 eurole, mida kulutatakse jõulukingitustele, jõulutoidule ja meelelahutusele. Jõulueelarvelangus on pea kolmekordne võrreldes Euroopa 0,8protsendise langusega. Enim kukuvad kulutused kingitustele (3,2 protsenti).