1. märtsist lõpetavad jäämurdjad Tarmo ja Karu jõgi-meri tüüpi laevade teenindamise Tallinna sadamatesse sissesõidul, sest ennekõike tuleb tagada reisi- ja avariilaevade liiklus, ütles jäästaabi esimees Vello Muru.

Jäästaabi esimees märkis, et märtsi alguses võib ilm olla sama külm kui veebruaris. Tema sõnul pole mõtet raisata aega ja riigi raha laevade ühekaupa läbi jää vedamisele.

Tallinna piirkonna sadama kapten Kaarli Noor kinnitas, et jõgi-meri tüüpi laevade vedamiseks Osmussaare juurde vabasse vette ja tagasisõiduks kulub jäämurdjal Tarmo ligi kolm päeva.

Muru nentis, et laevade läbivedamisele kulunud kütuse saab jäämurdmis- ja tuletornimaksust tasa teenida, kuid rasketes jääoludes võib nõrga kerega laevade Tallinna lahte lubamine lõppeda laevaõnnetusega.

Muru sõnul läheks Kanadast pakutud jäämurdja rentimine maksma ligi 5000 krooni tund, millele lisandub kütuse- ja õlikulu. "Riik ei suuda seda raha maksta ja sadamad pole praegu veel asjast huvitatud," väitis Jäästaabi esimees.

Tallinna sadamatesse saabuvate jõgi-meri tüüpi laevade ja nendega veetava kauba omanikel on 1. märtsini aega võimsamaid kaubalaevu hankida. Noor avaldas lootust, et sadamatel olulist tööpuudust ei tule.

Veebruaris sisenes Tallinna sadamatesse 83 kaubalaeva, millest 17 olid jõgi-meri tüüpi. Muuga sadamas olid need arvud 34 ja 17.

KIRSI KENDER