"Lepingus on kirjas, et 2016 1. oktoobrist PEAB olema neli UUT laeva liinil. Uued laevad pole 1. oktoobrist liinil. Kes sellise vale eest vastutab?" küsib keskerakondlane Karilaid.

"Taavi Rõivase valitsuse liikmed kinnitasid veebruaris, et uued laevad jõuavad hankelepingus fikseeritud tähtajaks Eestisse. Opositsioon hoiatas, olles lugenud 2013. aasta Tallinna Sadama nõukogu protokolle, et uued laevad ei jõua tähtajaks valmis – koalitsioon pani ikka tuima, sest nii taheti varjata parvlaevahanget varjutavat 4 miljoni euro küsimist ja ebapädevust poliitika planeerimisel, poliitika ellu viimisel," sõnas Karilaid.

"Opositsioon on küsinud viimased seitse kuud, kus on variant B. Koalitsioon on kinnitanud, et sellega tegeletakse ja see on õigeks ajaks olemas. Nüüd tuleb välja, et Taavi Rõivase valitsusliit on avalikkusele valetanud. Varianti B pole, Tallinna Sadam on sunnitud reede õhtul tegema teate, lootes, et enne 20. augusti pidupäeva läheb see „jama” rahval meelest. Kui valitsusliit seadustab rahvale valetamise, siis miks peaks rahvas pidama kokkuleppeid selle riigi valitsusega? Maksma makse, järgima seadusi."

"Kui palju peab üks Rõivase juhitud võimuliit valetama, enne kui ta tagasi astub?" on Karilaid pahane. "Kogu selle segaduse põhjuseks pole ainult ebapädevus, vaid võimuliidus vohav poliitiline korruptsioon ja selle ringkaitse. Korruptsioon ja valed mätsitakse kinni, lootes, et ehk läheb tähelepanu mujale, see parvlaevakaasus läheb avalikkusele väsitavaks ning nüansid on keskmisele valijale liiga keerukad. Parvlaevahange on ehe näide sellest, kui ohtlik on riiklusele korruptsioon ja kui tähtis on tõsta prokuratuuri ja kapo taset, et võrdse kohtlemise põhimõte valitseks.

Parvlaevehankes ilmnenud valetamiste jada on piisavaks põhjuseks uue
võimuliidu moodustamiseks. IRLil on aeg selga sirutama hakata. Ka SDE võiks rohkem tulevikku vaadata."