Ettevõte teatas eile 130 miljardi jeenisest aastakahjumist (17,6 mld kr, 1,4 mld dollarit), kirjutas BBC.

"Ettevõte on teinud õige otsuse, lubades lameekraaniga telerite turult täielikult väljuda, kuid see otsus võeti vastu liiga hilja," kommenteeris Bloombergi teatel Nomura Holdingsi analüütik Eiichi Katayama. "Me ei näe ühtki märki, et ettevõte võiks kasumisse tagasi jõuda."

Pioneeri küllalt kallid Kuro brändinime all müüdavad plasmatelerid on seni nautinud nii tehnoloogiaajakirjanike kui ka kodukinofännide soosingut, kirjutas ft.com. "Täna on videoarmastajate ajaloos hirmus päev," kirjutas üks Kuro austaja internetifoorumis.

See on järjekordne näide sellest, kuidas Jaapani juhtivad elektroonikatootjad üritavad toime tulla vinduva nõudluse ja tugeva jeeni kursiga, kirjutas Wall Street Journal.

Pioneer kavatseb koondada 6000 täiskohaga töötajat ja loobuda 4000 lepingulisest töötajast, seda nii Jaapanis kui ka teistes riikides. Pioneeril on praegu kokku üle ilma 36 900 töötajat.

"USA finantskriisist ja eesseisvast üleilmsest majanduslangusest on meie elektroonikatoodete ja lameda ekraaniga telerite müügi käive üle kogu maailma langenud," kommenteeris Pioneeri pressiesindaja Michiko Kadoi. "Langenud tarbijausaldus on meid rängalt puudutanud."

Kuigi Pioneer oli üks esimesi ettevõtteid, kes lameekraaniga telereid müüma hakkas, jäi ta turuosalt alla oma konkurentidele. Möödunud aasta üheksa esimese kuu andmetel kuulus Pioneerile 6 protsenti üleilmsest lameekraaniga telerite turust, samal ajal kui samuti Jaapani päritolu Panasonic valitses turust 37 protsenti ja Lõuna-Koreas alustanud Samsung 23 protsenti.

Suur osa Jaapani elektroonikafirmasid peab oma kulusid kokku tõmbama, sest tarbijad üle ilma ei kuluta enam sama palju raha kui veel mullu või tunamullu. Sony hoiatas jaanuaris, et ettevõttel seisab ees esimene aastakahjum viimase 14 aasta jooksul ning teatas kavatsusest koondada 8000 inimest. Samuti peaks 2008. aasta numbrid kokku lööduna andma kahjumi Toshibale.