Unilever tõi kevadel Algida nime all Eesti turule jäätisesarja Big Milk (eesti k Suur Piim). Sellist nime ja ka turunduskampaaniat peavad teised tootjad tarbija eksitamiseks. Nimelt on jäätisemeistrid kokku leppinud — ja seda reguleerivad ka seadused -, et koorejäätiseks nimetatakse vaid ainult piimarasva ja ei tilkagi taimset rasva sisaldavat jäätist. Big Milki jäätised sisaldavad aga ka taimseid rasvu, kirjutab Äripäev.

Jäätisetootjate hinnangul laseb Suure Piima nimi ja pakend seda koorejäätiseks pidada, samas annab taimerasva kui odavama tooraine kasutamine Unileverile hinna kujundamisel eelise. “Kui taimerasvajäätist müüakse nimetuse Suur Piim all, kirjutades pakendile “kooremaitseline jäätis”, kas selline justkui jokk-olukord seaduse silmis — kuid tarbijat eksitav nipp — on ikkagi sellise suurtootja poolt kohane ja eetiline?” selgitas Premia Foodsi juht Kuldar Leis jäätisetootjate põhiküsimust.

Big Milki pakenditel kasutatakse toote nimetusena väljendit “kooremaitseline jäätis“ — nimetust, mida siinsete tootjate praktikas kasutusel ei ole. Seega on tegu n-ö hallis tsoonis laveerimisega. Sellele viitab kas või asjaolu, et Eesti ning Läti toidu- ja veterinaaramet, kelle poole Premia Foods antud küsimuses pöördus, tegid Big Milki kohta erinevad otsused.

Big Milki jäätiste turunduskampaaniat menetleb ka Eestis tarbijakaitseamet, kuid viimane ei soostunud veel täpsemalt selgitama, mis neil vaatluse all on.