Järgmine Eesti ettevõte läheb sama teed, mis Cleveron: ka Magnetic MRO hakkab taas ise lennumehhaanikuid välja koolitama

 (1)
Värske Magnetic MRO lennumehaaniku õpipoisi programmi lõpetaja Kevin Parras.
Värske Magnetic MRO lennumehaaniku õpipoisi programmi lõpetaja Kevin Parras.Foto: Magnetic MRO

Tallinnas asuvates angaarides kommertslennukitele täishooldusteenuseid pakkuv ettevõte Magnetic MRO avas taas oma lennumehaaniku õppeprogrammi koostöös Eesti Lennuakadeemiaga.

„Lennundus on äärmiselt suur ja atraktiivne tööstus. Õpipoisi õpe pakub lisaks haridusele ka suurepärast võimalust samal ajal töötada Baltimaade ühes parimas lennukite hooldusettevõttes ning seda ilma eelneva erialase hariduseta,“ rääkis Magnetic MRO tegevjuht Risto Mäeots. Pärast kahe-aastast õpet võivad õppeprogrammi läbiteinud iseseisvalt töötada kas Eestis või mujal maailmas.

Töökohapõhine kaheaastane lennukimehaaniku õpe koos mentoriga ei eelda eelnevat lennukooliharidust, kandideerimiseks piisab vaid lennundus- ja tehnikahuvist. Dokumentide vastuvõtt õpipoisi programmi kestab kuni selle aasta 21. jaanuarini.

Kevin Parras on üks kümnest, kes lõpetab tänavu jaanuaris edukalt Magnetic MRO lennumehaaniku õpipoisi kaheaastase programmi. Tema sõnul võimaldab selline õpipoisi õpe kiiresti ennast üles töötada ja teha algus elukestvale karjäärile atraktiivses lennundustööstuses. „Fantastiline võimalus alustada oma teekonda lennunduses ilma erihariduseta,“ märkis ta.

Eesti Lennuakadeemia kutseõppe koordinaatori Eva Lastiku sõnul annab õhusõiduki hooldustehniku kutseõpe Eestis võimaluse läbida Euroopa Komisjoni nõuetele vastav tehniku baaskoolitus. „Töökohapõhine õpe võimaldab töötamisega samaaegselt omandada kogemust tipptasemel lennutehnilises töökeskkonnas ning taotleda A-kategooria Osa 66 lennundustehnilise töötaja luba, mis on tunnustatud nii Euroopas kui ka rahvusvahelisel tasemel,“ lisas ta.

Seotud lood:

Õpipoisi- ehk töökohapõhine õpe on kutseõppe tasemeõppe vorm, kus ettevõttes või asutuses toimuva õppe osakaal on tavapärasest oluliselt suurem ja moodustab vähemalt 2/3 õppe mahust. Õhusõiduki hooldustehniku õppekava on 5. taseme kutseõppe õppekava, mille nominaalkestvus on kaks aastat ja maht 120 EKAP.

Mullu sügisel avati ka Viljandis tehnoloogiaettevõtte Cleveroni ja Eesti Ettevõtluskõrgkooli Mainori koostöös loodud Cleveroni Akadeemia, mis hakkas pakkuma rakenduskõrgharidust robootikatarkvara arenduse alal.

Cleveroni Akadeemia 20 tudengile pakutakse Eesti IT-hariduses esmakordselt integreeritud õppemeetodit, kus paralleelselt akadeemilisele õppele toimub ka oskuste reaalne rakendamine Cleveroni tiimis. 3-aastase rakenduskõrghariduse õppe vältel jagavad tudengitele teadmisi Mainori õppejõud, erialaeksperdid ning Cleveroni tippspetsialistid.

Ekspressi konverents 2020