Ollila sõnul on tee- või ummikumaks Euroopa Liidu 28 liikmesriigist 21-s, kuid Soome nende hulka ei kuulu, vahendas BNS.

"Mujal ollakse julgemad. Me ei saa jääda selliseks saareks, kus ei saada aru, mis mujal maailmas toimub."

Ollila rääkis iga-aastasel SuomiAreena keskustelul, et tegemist on majandusküsimusega, sest autoomanikelt saadavad maksutulud kahanevad tulevikus, kui kasutusele tulevad vähem kütust tarbivad ja elektriautod. Valitsus peaks saama ka siis autosõidult sama palju tulu kui praegu.

Maksude kogumiseks on mitu võimalust, märkis ta.

Ollila sõnul oleksid soomlased valmis maksma auto soetamise ja kütuseaktsiisi asemel selle kasutamise eest ehk läbitud kilomeetrite pealt.

Reedel avaldatud transpordi- ja sideministeeriumi uuringust selgub, et 57 protsendile soomlastest oleks valmis maksma rohkem auto kasutamise eest. See aga tähendaks, et maapiirkondades, kus ühistransport ei liigu, peaks kilomeetrimaks olema väiksem.

Ollila juhib transpordiministeeriumi töörühma, mille eesmärk on leida Soome jaoks sobivaim õiglane ja arukas transpordikorraldus.